بهترین روستاهای اطراف تهران

1
16
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای پایتخت‌نشینان و آن‌ها که در اطراف پایتخت ساکن هستند، روستاهای اطراف تهران می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای تفریح و سفر یک روزه باشند.
روستاهای اطراف تهران

زندگی در تهران مزایا و معایب فراوانی دارد؛ اما بازهم در اطراف پایخت مکان‌های خوش آب‌وهوایی وجود دارند که می‌توانید با یک گردش نیم‌روزی در آن‌ها حال‌وهوای خودتان را بهتر کنید. روستاهای اطراف تهران نه تنها از موقعیت مکانی خوب و آب‌وهوای خوشی برخوردارند؛ بلکه از هیاهو و شلوغی پایتخت نیز به دور هستند. همراه دلتامگ این روستاهای زیبا را بهتر بشناسید.

روستاهای اطراف تهران

در اطراف تهران تعدادی روستا وجود دارند که بسیاری از ما به دلیل آب‌وهوای خوب و مناطق تفریحی بی‌نظیری که در آن‌ها وجود دارند، با آن‌ها آشنایی داریم و ممکن است تا کنون برای تفریح نیز سری به آن‌ها زده باشیم. برخی از این روستاها عبارتند از:

  1. روستای ویلایی کردان
  2. روستای ویلایی کوهسار
  3. روستای ویلایی تهراندشت
  4. روستای ویلایی چهارباغ
  5. روستای ویلایی سهیلیه
  6. روستای ویلایی سنگان

روستای کردان

روستای کردان

می‌توان گفت بهترین روستای اطراف تهران برای گردش و تفریح، کردان است. این روستا که در استان البرز قرار دارد، به دلیل چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی این روستا باعث شده تا از دسترسی آسان برخوردار باشد و در آن می‌توان انواع امکانات رفاهی مانند خدمات بهداشتی، فروشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی را پیدا کرد. روستای کردان یکی از خوش آ‌ب‌وهواترین روستاهای اطراف تهران برای گردش و تفریح است.

روستای ویلایی کوهسار از روستاهای اطراف تهران

این روستا از قدمت بالایی برخوردار است و از زمان‌های قدیم تا کنون بسیار مورد توجه قرار داشته است. یکی از جاذبه‌های توریستی این روستا که باعث شده برای تفریح آن را انتخاب کنند، آبشار کوهسار است. علاوه بر آن در روستای کوهسار، مسیرهای پیاده‌رویی و کوهنوردی نیز وجود دارد که علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند در این مسیرها به ورزش و تفریح بپردازند علاوه‌بر این‌ها دو مورد از دیگر جاذبه‌های توریستی کوهسار را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • آبشار سیرود: اگر می‌خواهید مکانی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت خود تنها برای یک روز پیدا کنید، آبشار سیرود بهترین انتخاب است. این آبشار در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده است و به عنوان آخرین روستای ساوجبلاغ شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که برای دیدن این آبشار زیبا نیاز به تجهیزات کاملی دارید.
  • پل بانو صحرا: یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی روستای کوهسار، پل بانو صحرا است که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد و در سال 1383 به ثبت ملی رسیده است.

روستاهای اطراف تهران

روستای ویلایی تهراندشت

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت این روستا بهشت گمشده تهران است؛ تهراندشت در فاصله 10 کیلومتری کرج قرار دارد و از توابع شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز به شمار می‌آید. از امکانات این محله می‌توان به وجود آب، برق و گاز اشاره کرد. این روستا یکی دیگر از خوش آب‌وهواترین روستاهای اطراف تهران است که به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. مناظر بی‌نظیر، آب‌وهوای خوب، سرسبزی فراوان و جاذبه‌های طبیعی بسیار باعث شده که این روستا به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی:  فونچال، زادگاه زیبا و رویایی کریستیانو رونالدو!

روستای ویلایی چهارباغ از روستاهای اطراف تهران

چهارباغ نام یکی از مناطق و روستاهای ییلاقی، کوهستانی و خوش آب و هوای دهستان لواسان بزرگ بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران است که در دامنه سرسبز رشته‌کوه‌های البرز و در فاصله ۱۴ کیلومتری از مشرق شهر لواسان مرکز بخش لواسانات، ۱۹ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۹ کیلومتری شمال‌غربی پردیس و ۳۵ کیلومتری جنوب‌غربی قله دماوند قرار دارد. یکی از دلایل نام‌گذاری این روستا، وجود باغ‌ها و درختان فراوان در آن است. مردم چهارباغ به ترکیبی از زبان تاتی و زبان مازندرانی با لهجه لواسانی صحبت می‌کنند. اولین خانه اجری منطقه لواسان در این روستا قرار دارد که متعلق به حاج علی هدهدی است. در این روستا یک درخت توت 200 ساله نیز وجود دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری روستا است.

روستاهای اطراف تهران

روستای ویلایی سهیلیه از روستاهای اطراف تهران

آب‌وهوای مطلوب، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و فاصله پنج دقیقه‌ای با کردان از جمله ویژگی‌های خاص روستای سهیلیه است. بهترین مسیر برای رفتن به این روستا آزادراه کرج-قزوین است. طبیعت بکر و چشمگیر این روستا باعث شده که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار شود و برای مسافرت‌های کوتاه مدت بسیار مناسب باشد. پس اگر قصد سفر تفریحی یک روزه در اطراف تهران را دارید، این روستا می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی برای شما باشد.

روستای ویلایی سنگان یکی از زیباترین روستاهای اطراف اطراف

روستای سنگان با قدمتی نزدیک به پانصد سال متعلق به دوره صفویان است. در این روستا سه امامزاده وجود دارد که سنگ‌ قبرهای موجود در آن‌ها شاهدی بر قدمت بالای سنگان است. در ارتفاعات قله پهنه‌ حصار این روستا نیز آبشاری وجود دارد که در زمستان یخ می‌زند و زیباترین صحنه طبیعی ممکن در اطراف تهران را خلق می‌کند. ارتفاع این آبشار در روزهای پرآبش به 30 متر هم می‌رسد. یکی دیگر از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های دیدنی روستای سنگان، درخت چنار آن است که مردم روستا معتقدند نزدیک به هزار سال عمر دارد! برای دیدن این روستا باید به آزادراه تهران شمال بروید و پس از عبور از روستاهای کشار و سولقان به 17 کیلومتری غرب بلوار کوهسار بروید تا به این روستای زیبا و تماشایی برسید.

روستای سنگان

سخن آخر

روستاهای اطراف تهران همگی در لیست بهترین و جذاب‌ترین روستاهای تفریحی کشور قرار دارند که به واسطه نزدیکی به پایتخت در چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده و گسترش یافته‌اند. از آنجایی که زندگی شلوغ و پرهیاهو در تهران برای پایتخت نشینان معمولا ملال آور است، با سفرهای یک روزه تفریحی به این روستاها می‌‌توانید حال و هوای خودتان را عوض کنید و انرژی خودتان را بازیابی کنید.

یک نظر

  1. جواد آینده

    18 تیر 1402 در 9:05 ب.ظ

    با آمدن افراد متفرقه و زدن استخر و….این مناطق رو به نابودی کشیده شده همین برغان کردان سرخاب تهراندشت کوهسار الان اینقدر کرم و بی آب شده که اصلا جای مناسبی نیست افرادی که میان این مناطق کاملا این منطقه رو نابود کردند و به سرعت می توانم بگویم این مناطق و مناطق اطراف آن تا چند سال دیگر نابود و چیزی مثل صربزی نخواهید دید تقریبا ۵سال دیگر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…