راز جزیره ایستر و سرهای بدون بدن آن!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای شما هم دیدن سرهای بدون بدن عجیب و ترسناک است؟ سرهایی که برای قرن‌های زیادی در گوشه‌ای از دنیا رها شده‌اند و هیچ‌کس نمی‌داند چه رازی پشت نگاه آن‌ها نهفته است! جزیره ایستر یکی از اسرارآمیزترین جزیره‌های جهان است.
جزیره ایستر

یکی از جزیره‌های عجیب جهان که در لیست رازآلودترین مکان های روی زمین قرار دارد، جزیره ایستر است. حتی بعد از گذشت قرن‌های زیادی که هنوز هیچ‌کس نتوانسته معمای این جزیره عجیب را حل کند. همراه دلتامگ این جزیره شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسید.

جزیره ایستر کجاست؟

احتمالا برای خیلی‌ها این یک سوال مهم است که بدانند جزیره ایستر در کدام کشور است؟ ایستر جزیره‌ای مرموز در اقیانوس آرام جنوبی است که در تقسیمات جهانی، بخشی از کشور شیلی محسوب می‌شود. در زبان بومی مردم این منطقه به این جزیره راپانوئی به معنای راپای بزرگ می‌گویند. نام ایستر را انگلیسی‌ها در سال 1722 به این جزیره پس از پیدا شدن یک کشتی هلندی دادند.

خاک اصلی شیلی در شرق این جزیره واقع شده و 3500 کیلومتر با این جزیره فاصله دارد. نزدیک‌ترین جزیره مسکونی، به این جزیره دورافتاده دنیا، جزیره پیت کرن است که آن هم حدود 2000 کیلومتر با ایستر فاصله دارد! همین دورافتادگی بیش‌ازحد ایستر از سایر نقاط مسکونی دنیا بر رازآلود بودن این جزیره می‌افزاید.

دانشمندان بر این باورند که قدمت این جزیره به سال 700 تا 1100 بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد و از سال 1600 بعد از میلاد مسیح، جمعیت این جزیره به 15000 نفر رسید.

حتما از خود می‌پرسید بومی‌های این جزیره چگونه سر از اینجا درآوردند؟ چگونه توانستند مجسمه‌های مرموز جزیره را بسازند؟ اصلا مردمان این جزیره الان کجا هستند؟ آیا این سرهای بدون تن، ساخته دست بشر هستند؟ این‌ها سوالاتی است که هنوز هیچ‌کس نتوانسته پاسخی به آن‌ها بدهد.

راز جزیره ایستر چیست؟

راز مجسمه‌ های جزیره ایستر چیست؟

به سرهای غول‌آسای ایستر یعنی در واقع به مجسمه‌های سر بدون بدن این جزیره، موآی گفته می‌شود که برای همه مردم دنیا عجیب و شگفت‌انگیزند. هرچند این جزیره یکی از دورافتاده‌ترین نقاط روی این کره خاکی است؛ اما گردشگران زیادی به قصد دیدن این مجسمه‌ها کیلومترها راه دریایی را طی می‌کنند تا به این جزیره برسند.

تعداد زیادی از این مجسمه‌های موآی را می‌توان در سراسر جزیره دید. بعضی‌ها به صورت پراکنده و با فاصله زیاد قرار دارند و برخی دیگر هم در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند. البته فکر نکنید که موآی‌ها، مجسمه‌هایی کوچک هستند. برخی از این مجسمه‌ها حدود ۱۰ متر ارتفاع و چند صد تن وزن دارند! با توجه به این اندازه و وزن، گمان می‌رود که چیزی در حدود ۵۰ الی ۱۵۰ نفر به‌منظور جابجایی این مجسمه‌ها و حمل آن‌ها توسط غلتک‌های چوبی نیاز بوده باشد.

مطلب پیشنهادی:  6 راهکار برای رفع خستگی شغلی در محل کار

هرچند هنوز هم راز موآی جزیره ایستر کشف نشده است؛ اما دانشمندان معتقدند که این تندیس‌ها توسط مهاجران پلی‌نزیایی ساخته شده است. آن‌ها این تندیس‌ها می‌ساختند و سپس با استفاده از طناب، غلتک، نیروی انسانی زیاد در مسیرهای هموار جزیره حمل می‌کردند تا به نقطه نصب مورد نظرشان برسند. در مطالعات و کاوش‌های جدید مشخص شده که این مجسمه‌ها تنها سر نیستند؛ بلکه بدن‌های ساده آن‌ها در زیر خاک مدفون شده‌اند!

اگر می‌خواهید بدانید مجسمه ایستر نماد چیست؟ باید بگوییم هنوز هیچ توضیح قاطعانه‌ای برای این سوال یافت نشده است؛ اما دانشمندان معتقدند که موآی، علاوه بر اینکه نمایانگر اجداد و نیاکان این جزیره بودند، زمانی که روی سکوی معروف به آهو برپا شدند، شاید نمادی از تجسم زندگی پرقدرت یا روسای گذشته نیز بوده‌اند. آن‌ها همچنین نمادی از اجداد مهم گذشته هستند.

مجسمه موآی

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم راز جزیره ایستر هنوز هم برای کسی مشخص نشده است. متاسفانه از آنجایی که مردم این جزیره از همه دنیا دور بودند و در محیطی ایزوله زندگی می‌کردند، پس از کشف جزیره بسیاری از آن‌ها به دلیل ابتلا به بیماری‌های کشنده مانند آبله که از طریق کاشفان و مهاجران به جزیره برده شده بود، به‌سرعت کشته می‌شدند. پس از وقوع چنین فاجعه‌ای دولت‌های کشورهای واقع در امریکا جنوبی ورود هر شخصی به قبایل و جزایر دورافتاده را ممنوع اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…