جهش قیمت اوراق مسکن ادامه دارد

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از زمان آغاز اجرای طرح بانک مسکن مبنی پرداخت وام تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان با خرید نیمی از اوراق در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون مرتباً قیمت تسه با افزایش مواجه شده است.
جهش قیمت اوراق مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسکانیوز، در حالی که بانک مسکن مرتبا طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق تسهیلات را تمدید می‌کند و اخیراً هم مهلت این مشوق را تا پایان اسفند ماه تمدید کرده، بررسی‌ها گویای آن است که به دلیل جهش قیمت اوراق، بیش از ۷۱ میلیون تومن باید برای وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین هزینه کرد.

متوسط قیمت اوراق تسهیلات مسکن طی پنج روز گذشته افزایش بیش از پنج هزار تومان به میانگین ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان در روز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ رسیده است.

بانک مسکن ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم ۵۰ درصد کاهش یافته است. مدت زمان استفاده از این مشوق تا یک ماه اعلام و البته سپس تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد. به تازگی نیز مهلت استفاده از این طرح تا پایان اسفندماه تمدید شد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، زوجین تهرانی برای آنکه بتوانند از تسهیلات ۴۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد اوراق مسکن برای خانه‌دار شدن استفاده کنند، باید ابتدا به ساکن حدود ۷۱ میلیون تومان را برای خرید این وام پرداخت کنند.

مطلب پیشنهادی:  اجاره‌های بالای ۱۰ میلیون را چه کسی می‌پردازد؟

جهش قیمت اوراق مسکن برای مجردها و متاهیل

جهش قیمت اوراق مسکن برای مجردها و متاهیل

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

۵۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۷۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در روز ۲۳ آذر ماه که طرح بانک مسکن ارائه شد حدود ۱۱۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به متوسط ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده و در واقع ۳۵ درصد رشد کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «برنامه دولت سیزدهم برای نوسازی بافت‌های فرسوده» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. رضا

    25 بهمن 1400 در 12:52 ب.ظ

    سلام بنظرم باید از بانک مسکن تفحص شود .نحوی برخورد بانک با طرح 83 وتمدیدهای پله ای میفهماند که احتمالا دارندگان اوراق با آنها ارتباط دارند والا وقتی همه سهام ها پایین آمده افزایش 300درصدی قیمت اوراق بانک مسکن چه معنا دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…