راههای مختلف اخذ وام تعمیرات مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، برخلاف وام خرید مسکن که محدود به چند بانک شده است، راههای مختلفی برای اخذ وام تعمیرات مسکن یا وام جعاله وجود دارد.
اخذ وام تعمیرات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اخذ وام تعمیرات مسکن یا وام جعاله که مبلغ آن حداکثر 80 میلیون تومان است به دو روش سپرده گذاری و یا خرید اوراق تسهیلات وام مسکن با سود 18 درصد پرداخت می‌شود.

براساس آمار بدست آمده، در حال حاضر بانک سامان بیشترین مبلغ وام تعمیرات مسکن را پرداخت می‌کند و کمترین پرداختی به بانک پاسارگاد تعلق دارد.

به امانت گذاشتن طلا یکی از راههای مختلف برای اخذ وام تعمیرات مسکن است که به ازای رهن 100 گرم طلا، 20 میلیون تومان وام جعاله پرداخت می‌شود.

بانک ملی وام جعاله را به دو روش پرداخت می‌کند. روش اول پرداخت وام از محل سپرده‌گذاری است و روش دوم پرداخت وام جعاله از طریق امانت طلا است. اما مدل بازپرداخت این وام با روش سپرده گذاری فرق دارد و وام‌گیرنده موظف است که فقط در یک قسط و ظرف یکسال وام دریافتی را برگرداند.

پرداخت وام از محل سپرده گذاری نیز دیگر روش دریافت وام جعاله است که فقط ۱۰ میلیون تومان بوده و بازپرداخت آن سه ساله است. برای دریافت وام باید در بانک ملی حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه باز کنید و اولویت پرداخت وام با کسانی است که بیشتر از یکسال حساب سپرده در بانک ملی داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  سفر به بهشت گیلان

بیشترین مبلغ وام جعاله چقدر است؟

بیشترین مبلغ وام جعاله چقدر است؟

بانک ملی برای پرداخت وام جعاله سند شش دانگ مسکن را به عنوان وثیقه قبول می‌کند و اگر سند ندارید می‌توانید با معرفی ضامن معتبر و فیش کسر از حقوق وام بگیرید.

وام جعاله بانک پاسارگاد مبلغ اندکی دارد و این بانک فقط ۵ میلیون تومان وام جعاله پرداخت می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که این بانک در پایگاه اطلاع‌رسانی خود درج کرده است

بانک پاسارگاد برای پرداخت وام جعاله 5 میلیون تومانی، سند ملکی و ضامن را به عنوان وثیقه طلب می‌کند، مدت بازپرداخت این وام ۳ سال و با سود ۱۸ درصد است.

بانک سامان ۳۰ درصد ارزش ملک افراد و البته تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن پرداخت می‌کند. بازپرداخت وام ۵ ساله و نرخ سود تسهیلات بر اساس آخرین نرخ سودی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نقش ابزارهای بورس کالا در بازار مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…