برنامه دولت سیزدهم برای نوسازی بافت‌های فرسوده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل بازآفرینی شهری گفت: سهم نوسازی بافت‌های فرسوده از برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن، ۶۰۰ هزار واحد است.
بافت های فرسوده پایتخت

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهرنیوز، مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران از توافق با شهرداری تهران برای صدور ۲ ماهه پروانه ساخت در بافت های فرسوده پایتخت خبر داد.

در پی گلایه‌های رهبر معظم انقلاب از وضعیت مسکن در کشور در نشست ۱۰ بهمن امسال با فعالان اقتصادی، علیرضا زاکانی شهردار تهران دستور تشکیل قرارگاه جهادی تأمین مسکن را به مدیران ستادی و شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت صادر کرد که در بند ۲ این ابلاغیه ۶ بندی، لزوم تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی بافت‌های فرسوده مورد تأکید بوده است.

سید محمد آئینی درباره آخرین برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در شهرهای مختلف کشور داریم که عمدتاً در کلانشهرها و شهرهای بزرگ قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه دولت سیزدهم، نوسازی ۶۰۰ هزار واحد نوسازی بافت فرسوده از ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن است

تخفیف عوارض پروانه در بافت های فرسوده پایتخت

تخفیف عوارض پروانه در بافت های فرسوده پایتخت

آئینی افزود: طبق قانون شهرداری‌های موظفند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد عوارض پروانه و تراکم ساخت را در بافت‌های فرسوده تخفیف دهند؛ بسیاری از شهرداری‌ها با این قانون همراهی کرده‌اند و در چند شهر شاهد ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض پروانه نوسازی بافت فرسوده هستیم و پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده به صورت رایگان صادر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  حل مشکل مسکن در ۴ سال!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با شهرداری تهران که قرارگاه تأمین مسکن در آن به دستور شهردار تهران تشکیل شده، توافق کرده‌ایم که پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده ۲ ماهه صادر شود.

وی بیان کرد: برخی سازندگان در بافت‌های فرسوده حاضرند مشمول تخفیف در پروانه ساخت بافت‌های فرسوده نشوند ولی مدت زمان آن به یک تا ۲ ماه کاهش یابد که این موضوع مورد توافق بازآفرینی شهری و شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری یادآور شد: تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بحران سنگین بی‌خانمانی در پایتخت» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 333

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …