48 درصد درآمد مردم صرف مسکن می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی از مسکن به عنوان یکی از نیازهای ضروری خانوارهای ایرانی یاد کرد و افزود: در حال حاضر هزینه مسکن ۴۸ درصد درآمدهای خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و در شهرهای بزرگ این رقم به حدود ۶۰ درصد می‌رسد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، رستم قاسمی با بیان اینکه نیاز است اقدام جدی برای تامین مسکن صورت گیرد، اظهار کرد: در همین راستا اجرای طرح نهضت ملی مسکن که بر اساس آن چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

قاسمی در ادامه ساخت مسکن را نیاز ضروری در کشور دانست و افزود: با وجود ۹ میلیون مجرد که عمده آنها نیاز به مسکن دارند، باید تلاش کنیم حتی بیش از چهار میلیون واحد مسکونی بسازیم.

وی با بیان اینکه سهمیه هر استان در این طرح بر اساس رشد جمعیتی محاسبه شده، گفت: در همین راستا سقفی برای استان‌ها تعیین شده، اما قطعی نیست و با افزایش متقاضیان قابل افزایش است.

هزینه مسکن

وی با بیان اینکه مدت ساخت مسکن در کشور به دلیل گرفتن برخی مجوزها و … حدود ۱.۵ تا دو سال طول می‌کشد، گفت: تامین زمین رایگان برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی کار دشواری است و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما در این طرح، شناسایی زمین های دولتی است و سپس به اراضی غیردولتی خواهیم رفت، توضیح داد: در حال حاضر اراضی لازم برای احداث یک میلیون واحد مسکونی آماده است و عملا کار در حال شروع است.

مطلب پیشنهادی:  کمبود بودجه شهرداری علت تاخیر در توسعه مترو

قاسمی گفت: همچین اراضی برای ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دیگر هم تامین شده که کارهای تغییر کاربری و الحاق آن به شهرها در حال انجام است.

وی از ثبت نام چهار میلیون متقاضی در این طرح خبر داد و افزود: در حال حاضر کار پالایش ۵۰ تا ۶۰ درصد ثبت نامی‌ها انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر رفع نواقص طرح مسکن مهر در راستای اجرای طرح نهضت ملی، گفت: در این طرح تراکم واحدها متناسب با فضای شهرها خواهد بود، بطوری که در شهری که در آن نهایتا ساختمان‌های چهار طبقه وجود دارد، مجوز اجرای ساختمان‌هایی با طبقات بیشتر داده نخواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «رشد قیمت مسکن از تورم پیشی گرفت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…