کمبود بودجه شهرداری علت تاخیر در توسعه مترو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با پیگیری‌های شهرداری و منصوب شدن مدیران جدید در این حوزه، پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌هایی که مدت‌ها است نیاز به اندکی بودجه برای راه‌اندازی دارند، به زودی به بهره‌برداری برسند.
متروی تهران

به گزارش دلتامگ به نقل از اقتصاد نیوز، مدت‌ها است ایستگاه‌های متروی تهران برای تکمیل، نیاز به اندکی سرمایه دارند. در این خصوص شهردار تهران وعده داده تا پایان سال جاری، ایستگاه‌های مترو را به بهره‌برداری برساند. با توجه به تغییراتی که در هیئت مدیره مترو به وجود آمد و از سوی دیگر بررسی عملکرد مالی شهرداری در ماه‌های اخیر، به نظر می‌رسد که اعتباراتی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

سید جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درخصوص بودجه اندکی که از ابتدای سال تاکنون به مترو تزریق شده گفت: اختصاص بودجه برای ساخت مترو از محل بودجه‌‎های نقدی منطقی نیست و باید ساخت مترو از محل بودجه‌های غیر نقدی و مجتمع های ایستگاهی، اوراق مشارکت،تهاتر و… تامین شود.

در خصوص خط متروی جدید این اتفاق افتاده است و محل منابع غیر نقدی به قرارگاه خاتم واگذار شده است. برای تامین واگن‌ها نیز با شرکت مپنا مذاکراتی صورت گرفته است، اما با سرعت کندی در حال پیشروی است که در این خصوص نیاز به یک جهش انقلابی داریم. با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، امیدواریم که توسعه متروی تهران با سرعت بیشتری به جریان بیافتد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی دسترسی، قیمت و امکانات محله فرمانیه

متروی تهران

حمل و نقلی عمومی اولویت شهرداری تهران

با توجه به اینکه عمده مشکلات شهر تهران توسعه ناوگان حمل و نقل است، بنابراین اولویت شهرداری تهران باید تامین بودجه برای حمل و نقل باشد. اوضاع نابسامان شهرداری، مهم‌ترین عامل کمبود بودجه برای توسعه مترو بود، اما از خردادماه با بهبود اوضاع شهرداری امیدواریم که هزینه‌های قابل توجه‌ای به مترو تهران تعلق گیرد تا شاهد توسعه هرچه سریع‌تر مترو باشیم.

بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که شهرداری تهران برای رفع مشکل حمل و نقل در 4 ماه اول سال، اعتبارات خوبی برای مترو در نظر گرفته است که شامل هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به صورت نقدی و اعتبارات غیر نقدی که به مترو تزریق می‌شود .

نتیجه‌گیری: با تعلق گرفتن بیشترین بودجه شهرداری به حوزه مترو به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این بخش هستیم.

پیشنهاد مطالعه: «آینده خط 10 متروی تهران چه می‌شود؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …