بازار املاک اداری تهران جان گرفت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تازه‌‌ترین تحولات بازار معاملات واحدهای اداری شهر تهران نشان می‌‌دهد، بعد از گذشت دو سال کمای کرونایی در بازار املاک اداری شهر تهران، معاملات خرید و فروش در این بخش از بازار مسکن پایتخت در مسیر احیا قرار گرفت.
بازار املاک اداری

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، بازار املاک اداری شهر تهران، دو سال بعد از شروع کرونا و تعطیلی تعداد زیادی از دفاتر کار، زمستان امسال از کما خارج شد.

سه تغییر مهم در بازار معاملات املاک اداری منجر به قرار گرفتن بازار معاملات این املاک در مسیر احیا شده است. رصد بازار معاملات املاک اداری شهر تهران نوعی تغییرات سه‌گانه (جدید) در این بخش از بازار ملک را نشان می‌‌دهد. این تغییرات منجر به خروج بازار معاملات اداری پایتخت از کما شده است.

مراجعه نمایندگان برخی برندها به بازار املاک اداری به‌ویژه در بعضی مناطق ویژه و خاص شهر تهران، افزایش تقاضا برای تملک یا اجاره واحدهای اداری به دنبال لغو یا کاهش دورکاری در پایتخت و همچنین توجه برخی از سرمایه‌‌گذاران ملکی به بازار املاک اداری به‌عنوان مقصد تازه سرمایه‌‌گذاری ملکی، مهم‌ترین دلایلی است که منجر به خروج بازار معاملات املاک اداری از حالت کما در زمستان امسال شده است.

از بازار املاک اداری تهران چه خبر؟

همزمان با جهش قیمت مسکن و شیوع رشد شدید قیمت از معاملات املاک مسکونی به بازار ملک های اداری پایتخت، قدرت خرید در بازار اداری‌‌ها نیز مانند خرید و فروش آپارتمان‌‌های مسکونی کاهش یافت.

مطلب پیشنهادی:  در بازار نابسامان ملک تنها حرفه‌ای‌ها دوام می‌آورند

درنتیجه معاملان خرید و فروش ملک‌های اداری نیز در دوره رکود اخیر معاملات مسکن که تحت تاثیر کاهش تقاضای مصرفی در بازار ملک، حجم معاملات ملکی در شهر تهران افت کرد، وارد رکود شدید شد.

شرایط فعلی در بازار واحدهای اداری شهر تهران و مقایسه آن با سطح متوسط قیمت مسکن پایتخت نشان‌دهنده قرار گرفتن بازار اداری‌‌ها در مسیر جبران این عقب‌‌ماندگی رشد قیمتی است. هر چند سرعت رشد قیمت در بازار املاک اداری نیز کماکان ناچیز است و علائمی از سرعت بالای رشد قیمت نه در مقطع زمانی حاضر و نه در کوتاه مدت از این بازار رصد نمی‌‌شود.

با این حال، بررسی‌‌ها نشان از تغییر وضعیت بازار واحدهای اداری در زمستان امسال در مقایسه با اوایل سال جاری دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «کارگاه‌های ساختمانی تعطیل می‌شود؟» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…