کارگاه‌های ساختمانی تعطیل می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک فعال صنعت ساختمان گفت: بازار مسکن زنجیره‌ای اقتصادی است که تصمیمات هر بخش آن در بخش‌های دیگر هم تأثیرگذار است و اگر این موضوع اجرایی شود و عوارض ساختمان به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یابد، آثار منفی‌اش را در بخش املاک، مصالح، دستمزدها، حمل و نقل و غیره نشان خواهد داد.
قیمت تمام شده مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از قدس آنلاین، با وجود اهتمام دولت و حکومت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن اما برخی شهرداری‌ها با بی‌تدبیری و افزایش عوارض شهری، زمینه‌ساز جهش قیمت در بازار مسکن شده که باید این رویکرد غلط بازنگری شود.

رونق صنعت ساخت و ساز مؤلفه موثری برای پویایی شهرها محسوب می‌شود، یعنی هر چه پروژه‌های ساختمانی در بخش‌های اداری، تجاری مسکونی فعال‌تر باشند، سایر بخش‌های تشکیل‌دهنده اقتصاد شهری هم رونق می‌گیرد.

سیدمحمد مرتضوی “فعال صنعت ساختمان” گفت: افزایش عوارض آن هم چند برابر تورمی که توسط دولت اعلام شده تأثیر معکوس بر فرآیندهای سرمایه‌گذاری دارد؛ در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران رغبت و تمایل کمتری برای حضور در ساخت و ساز دارد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌تواند با توجه به تورم سالیانه و برای جبران هزینه‌های خود عوارض را متناسب با تورم و اندکی افزایش دهند و این مساله برای همه سازندگان، سرمایه گذاران و مدیران پذیرفته است.

کارگاه‌های ساختمانی تعطیل می‌شود؟

مرتضوی گفت: نیاز است مدیران شهری حساسیت بیشتری در تصمیمات خود داشته و آینده‌ای فراتر از یک دوره حضور در شهرداری یا شورا را مدنظر بگیرند، زیرا تبعات این تصمیمات تا سال‌ها در جامعه و توسعه شهری اثر خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  میزان واقعی سقف وام مسکن در حال حاضر چقدر است؟

موسی تیموری دیگر فعال حوزه مسکن هم در این خصوص گفت: تولیدکنندگان مسکن در هر ساختمان به چندین بزهکار بدون گرفتن گواهی عدم سو پیشینه، کار می‌دهند و اگر ساخت و ساز کاهش یابد آنها بیکار می‌شوند.

این فعال صنعت ساختمان بیان کرد: باید قیمت‌گذاری کارشناسی شده باشد و همچنین اعضای شورای شهر و شهرداری جلسه‌ای برای حل این معضل تشکیل و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق جنوبی تهران» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

زمان تحویل مسکن ملی به مالکین

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …