تمام قراردادهای اجاره به صورت خودکار تمدید می‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: اینکه تمام قراردادهای اجاره به صورت خودکار، تمدیدشده حساب می‌شود، گفت: اجرای مصوبه کرونایی تعیین نرخ اجاره‌بها بدون تغییر ادامه دارد مگر اینکه توافقی بین مالک و مستاجر انجام شود.
نکاتی مهم هنگام قرارداد اجاره

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمودزاده: درخصوص وضعیت بازار در پایتخت بایستی گفت که ما نظر وزارت راه و شهرسازی را درباره قیمت زمین، ساختمان و نرخ اجاره چندین بار اعلام کرده‌ایم.

اعداد و ارقام اعلام شده توسط سایر نهادها شامل تمام مناطق شهر نیست و اگر به صورت محله‌ای یا منطقه‌ای اعلام شود مشخص خواهد شد که نرخ‌ها در یکسری از مناطق عدد بالاتری است و در مناطقی از شهر بسیار پایین‌تر از قیمت اعلام شده است.

وی درباره ساماندهی بازار‌اجاره گفت: اخذ مصوبات و ابلاغ آن برای اجرا مهمترین برنامه وزارت‌راه برای ساماندهی بازار اجاره در شرایط فعلی بوده است. اما بحث کنترل بازار فرق دارد و موضوع جدایی است که متاسفانه دست ما برای نظارت بر کنترل بازار اجاره به دلیل عدم پشتوانه قانونی بسته است.

محمودزاده درباره عدم رعایت مصوبه کرونایی تمدید خودکار قراردادهای اجاره با نرخ مصوب نیز گفت: افزایش قیمت خارج از این مصوبه یک توافق بین مالک و مستاجر است و اگر مالک و مستاجر قصد عبور از مصوبه را داشته باشند با توافق با یکدیگر ممکن است.

مطلب پیشنهادی:  امنیت اجتماعی؛ در گرو حل مشکل مسکن

با این حال محتوای مصوبه کاملا مشخص است و تمام قراردادهای اجاره، تمدید شده تلقی می‌شود مگر موارد استثنا که دستگاه قضایی روی آن حکم تخلیه صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: مصوبه تعیین نرخ اجاره‌بها ملاک عمل است و دستورالعملی برای لغو یا کاهش و افزایش آن وجود ندارد.

مطابق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ اجاره مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری طی مردادماه ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۷.۸ و ۴۱.۲ درصد در مقایسه با مردادماه سال ۹۹ افزایش یافته است. تمدید خودکار قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از اعلام رسمی پایان کرونا پابرجاست

پیشنهاد مطالعه: مطلب «هزینه سرسام‌آور اجاره مسکن برای کارگران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …