62 سال؛ دوره انتظار خانه‌دار شدن در تهران

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل سابق عمران پردیس اعلام کرد دوره انتظار مردم برای تهیه مسکن در شهر تهران به 62 سال رسیده است.
جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، مهدی هدایت مدیرعامل سابق عمران پردیس از اتفاقات مثبت در بازار ساخت مسکن در شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن در پایتخت از بسیاری از شهرهای مهم دنیا بالاتر رفته است، نیاز است در این بخش اقدامات موثری عملیاتی شود.

وی در ادامه اعلام کرد که پیرو دستور شهردار تهران در خصوص تشکیل قرارگاه مسکن، به ریاست معاون شهرسازی، جلسه‌ای با حضور شهرداران مناطق و اعضای مرتبط با قرارگاه تشکیل شد.

تهیه مسکن در شهر تهران

بر اساس گفته مدیرعامل سابق عمران پردیس، محوریت‌های جلسه قرارگاه مسکن شهرداری کاهش زمان صدور پروانه و استفاده از ظرفیت‌ زمین نهادها و بنیاد برای تسهیل در صدور پروانه و غیره بود.

هدایت یادآور شد: سازمان نوسازی شهر تهران تکالیف خوبی را در بحث ساخت مسکن پذیرفته و مطمئن هستیم با رویکرد کنونی اتفاقات خیلی خوبی در بخش مسکن تهران روی می‌دهد.

گفتنی است، درآمد خانوارها و ارزش مسکن در ۲۹ سال گذشته متوالی و ناهمگون بوده است. اما به‌طور میانگین درآمد خانوارهای تهرانی در این دوره سالانه ۲۱.۶ درصد و ارزش مسکن سالانه ۳۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی:  چه تعداد تهرانی در مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند؟

البته به واسطه اینکه همواره ارزش مسکن معادل چندین سال درآمد یک خانوار بوده، افزایش ۳۰.۴ درصدی ارزش آپارتمان در هر سال می‌تواند دوره انتظار خرید مسکن را به میزان قابل‌توجهی نسبت به سال قبل افزایش دهد.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در دی ماه سال جاری به حدود ۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر: مطلب «انجام معاملات غیررسمی، توسط برخی از دفاتر املاک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …