آمار پروانه‌های ساخت و ساز نیاز به بررسی مجدد دارد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: شهرداری‌ها چند درصد بیشتر از پروانه‌هایی که صادر شده است ساخت و ساز داشتند که این تعلل رئیس نظام مهندسی و هیئت رئیسه است و باید پاسخگو باشند.
دفاتر نظام مهندسی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، خلیل محبت‌خواه اعلام کرد: در برخی شهرستان‌های استان تهران، آمار پروانه ساخت شهرداری‌ها برای ساخت و ساز با آماری که در دفاتر نظام مهندسی ثبت شده است مغایرت زیادی دارد.

خلیل محبت‌خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه اختلاف آماری در دو شهر استان بسیار زیاد است، افزود: برخی از مهندسان بیشترین آمار ساخت و ساز را دارند، اما عملکردشان در جایی ثبت نشده و برخی دیگر نیز اصلا ساخت و سازی نداشته‌اند و این موارد اتفاقات بدی است که پیگیری می‌کنیم تا مسئله روشن شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مورد ایجاد بستر مورد نیاز برای ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن افزود: چندین جلسه در این مورد برگزار شده تا برخلاف مسکن مهر همه سرانه‌های مورد نیاز مانند ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شود.

محبت‌خواه گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند براساس قانون جهش تولید این سرانه‌ها را اجرا کنند، چون قانون است همه موظف به اجرای آن هستند.

مطلب پیشنهادی:  برای سرمایه گذاری خونه بخرم یا ماشین!

وی همچنین افزود: در شورای مسکن کشور و استان به این موضوع توجه شده و استاندار تهران نیز همه دستگاه‌های خدمت‌رسان را موظف کرده است تا وظایف خود را برای ایجاد بستر لازم انجام دهند.

درخصوص همراهی نکردن برخی دستگاه‌ها محبت‌خواه گفت: در یکی از شهرها ۳۷۲ واحد مسکن نهضت ملی در حال ساخت داریم، اما با مشکلی مانند درخواست شرکت آبفا برای دریافت هزینه انشعاب آب و فاضلاب در مرحله اسکلت یعنی با ۲۵ درصد پیشرفت مواجه شدیم که این موضوع قابل قبول نیست و باید بعد از ساخت دریافت شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «برآورد هزینه‌های ساخت مسکن، 50 درصد رشد کرد» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…