ساخت مسکن روستایی متوقف شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون بانک مرکزی وام مسکن روستایی را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است؛ لذا سبب توقف در ساخت مسکن روستایی شده است.
وام مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، اکبر نیکزاد – رییس بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن روستایی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال و ابلاغ آن را در ۲۴ شهریور به دولت که باید سالانه یک میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰ هزار واحد از این یک میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

نیکزاد با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به ساخت مسکن روستایی به شورای عالی مسکن گفت: بر اساس این مصوبه وام مسکن روستایی باید با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و صفحه زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تصویب اعطای وام مسکن روستایی در شورای عالی مسکن در ۲۵ آبان اشاره و اظهار کرد: تاکنون بانک مرکزی این وام را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است؛ لذا سبب توقف در ساخت مسکن روستایی شده است. اگر ۲۰۰ هزار واحد را به ۳۶۵ روز سال تقسیم کنیم باید روزانه ۵۵ واحد مسکن روستایی احداث می‌شد.

مطلب پیشنهادی:  تکلیف نام نویسی مردان مجرد در نهضت ملی مسکن مشخص شد

به گفته نیکزاد فردا یکشنبه ۱۰ بهمن بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و بنیاد مسکن برای بررسی مشکل علت توقف پرداخت وام مسکن روستایی جلسه برگزار خواهند کرد.

اکبر نیکزاد در باره طرح هادی روستاها گفت: ۴۰۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی مصوب دارند. سهمیه قیر رایگان امسال بنیاد مسکن در اختیار ادارات کل استان‌ها قرار گرفته، همچنین اعتبار طرح هادی شامل وجه نقد و اوراق به ادارت کل بنیاد مسکن استان‌ها داده شده تا در سال‌جاری اجرای این طرح متوقف نشود.

رییس بنیاد مسکن گفت: اعتبار خوبی هم در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی روستاها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احتمال افزایش وام اجاره در سال 1401» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمان تحویل مسکن ملی به مالکین

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …