احتمال افزایش وام اجاره در سال 1401

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان گفت: افزایش قیمت اجاره‌بها در توان پرداخت قشر مستاجر نیست. به همین منظور امسال پیشنهاداتی در قالب قانون بودجه تنظیم و ارائه شده تا نهایی و مصوب شود.
افزایش سهم وام اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از بورسان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهاد این وزارتخانه در قانون بوجه ۱۴۰۱ در خصوص افزایش سهم وام اجاره در سال آینده خبر داد.

محمود محمودزاده در خصوص ساماندهی بازار اجاره اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای کمک به مستاجران در بخش اجاره‌بها پیشنهادهایی را برای تصویب آماده کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب این پیشنهادها در قانون بودجه در نظر است تا اعتبار مناسبی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در اختیار مستاجران قرار بگیرد.

محمودزاده ادامه داد: در نظر است تا در قانون بودجه امسال، افزایش سهم وام اجاره را پیش‌رو داشته باشیم و با ساختار قوی‌تری کار پیش برود.

محمود محمودزاده توضیح داد: تلاش بر این است تا فاصله بین قیمت اجاره و توان مستاجران با پرداخت کمک ودیعه اجاره جبران شود. چنانچه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بوجه ۱۴۰۱ مصوب شود کمک قابل توجهی به مستاجران می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درمورد خرید خانه قولنامه‌ای

وی در خصوص جزییات پیشنهاد ارائه شده گفت: پیشنهاد شده است تا ۱۰ درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قانون در قالب ودیعه اجاره هزینه شود.

محمودزاده همچنین گام دیگر وزارت راه و شهرسازی را در موضوع ساماندهی بازار اجاره، موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای برشمرد و افزود: موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای از سنوات گذشته آغاز شده و در حال پیگیری است که با تصویب و اجرایی شدن آن بازار اجاره ساماندهی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت‌های نجومی بانک‌ها برای خانه‌های خالی» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…