فردی در پایتخت 2 هزار سند مالکیت آپارتمان دارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار سابق تهران می‌گوید: ما در ایران کمتر با مشکل بیابان نشینی و چادرنشینی روبرو هستیم، اما فردی هم هست که در تهران 2 هزار آپارتمان دارد.
آپارتمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمد حسن ملک مدنی، شهردار اسبق تهران در این رابطه بیان کرد: قیمت زمین در شمال تهران طی چندین سال اخیر چند برابر شده است و با وجود شهرفروشی و تخریب چهره شهر با ساختمان‌سازی که مشکلات زیست محیطی نیز برای شهر ایجاد کرد، همچنان مشکل مسکن حل نشده است.

او با اشاره به اینکه نزدیک به بیست و دو میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند، گفت: حال بررسی کنیم از این تعداد چند درصد خانه ندارند، ما در ایران کمتر با مشکل بیابان نشینی و چادرنشینی و … روبرو هستیم. نمی‌گویم نداریم اما درصد کمی از خانوارهای ما درگیر این بحران هستند.

آپارتمان

وی در توضیح این مطلب افزود: می‌بینید کسانی که مالک خانه نیستند، در منازل استیجاری زندگی می‌‎کنند و عده‌ای نیز آپارتمان و مسکن نامناسب دارند و باید برایشان فکری کرد. در نتیجه راه حل معضل مسکن در ایران از بهبود وضعیت رابطه مالک و مستاجری و برنامه‌ریزی برای نوسازی، مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی نامناسب می‎گذرد.

فناوری مدرن ساخت و ساز وارد ایران نشده است

وی تاکید کرد: اگر اطلاعات آماری در هر شهر و روستا از متقاضیان مسکن وجود داشته باشد، بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد. برای مشکل مسکن دولت باید هم راه حل محلی و هم سیاست‌های کلی و کلان داشته باشد، در غیر این صورت با این روند شهرهای بزرگ باز هم بیشتر پر از خانه خالی می‌شوند و خرید آن نیز آرزوی دست نیافتنی باقی خواهد ماند.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت مسکن در سال 1400 چگونه خواهد بود؟

وی با اشاره به اهمیت فناوری ساخت و ساز گفت: متاسفانه فناوری مدرن ساخت و ساز وارد کشور نشده است. به عنوان مثال در پردیس یکی دو شرکت ترکیه‌ای آمدند اما آنها هم کارشان نیمه تمام رها شده است در حالی که امروز یک هتل ۵ ستاره ظرف ۱۵ روز ساخته می شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «متوسط اجاره آپارتمان در اطراف و جنوب تهران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…