اصفهان دیگر ظرفیت سکونت جدید ندارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستایی در کشور نوسازی شدند و این طرح در استان اصفهان نیز ۴۵ درصد پیشرفت داشته است. تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستایی در کشور نوسازی شدند و این طرح در استان اصفهان نیز ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.
سکونت در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علی قاسم زاده شهردار اصفهان، ظرفیت سکونت در اصفهان پر شده است اما نگرانی‌ها در شهر فقط کمبود مسکن نیست کمبود آب و اکسیژن نیز است.

ایجاد مناطق مسکونی در بهارستان و فولادشهر و … مشوق مهاجرت به اصفهان است اما اصفهان دیگر ظرفیت سکونت جدید ندارد زیرا نمی‌تواند آب و اکسیژن تأمین کند.

او افزود: واگذاری مسکن اگر در این شرایط باشد که از بیرون اصفهان به این شهر مهاجرت و هر فردی واحد خریداری کند، آرام آرام شاهد افزایش جمعیت در این شهر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد،نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: شرکت توسعه مسکن یکی از شرکت‌های مهم و وابسته به بنیاد انقلاب اسلامی است و همه فعالیت‌های آن در درون بنیاد انجام می‌شود و طبق برنامه‌ای که دارند تا افق ۱۴۰۷ باید ساخت و ساز سالانه را به ۱۵ هزار واحد برسانند و بار نیاز مسکن مردم را از دوش دولت بردارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت این یک هزار واحد، ۱۰۰۰ خانواده را نجات داده است، گفت: از این تعداد ۱۱ واحد مسکونی نیز به خانواده‌های شهدای مدافع حرم واگذار شده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه طرح نوسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون ادامه دارد، اضافه کرد: تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستایی در کشور نوسازی شدند و این طرح در استان اصفهان نیز ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن پایتخت با ریزش نقدینگی همراه شد

شهردار اصفهان با بیان اینکه مبدا بیشترین مهاجرت به اصفهان از غرب و شرق استان است، خطاب به نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: نیاز است برای زندگی، خدمات و بهداشت و درمان و اشتغال در روستاها تدبیر و این شرایط در آن مناطق فراهم شود.‌

ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای غرب اصفهان

ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای غرب اصفهان

در ادامه غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون که طرح مسکن روستایی در حال اجراست در روستاهای غرب استان از جمله کلوسه و پشت کوه دوم ۲۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته‌ایم و برای ۲۰۰ واحد نیز تسهیلات پنج درصدی ارائه می‌دهیم.

همچنین اضافه کرد: انتقال یک کامیون شن به روستاهای پشت کوه دوم از فریدونشهر و کلوسه گاهی ۱۸ ساعت در راه بودیم که برای تسهیل خدمات رسانی و تسریع در روند اجرای طرح مسکن روستایی، ایستگاه شن و ماسه را در کلوسه فعال کردیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نرخ سود تسهیلات تکلیفی ودیعه مسکن توجیه اقتصادی ندارد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …