کلاهبرداری؛ این بار در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیرا رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور درباره برخی کلاهبرداری رایج هنگام خرید و فروش مسکن هشدار داده است.
کلاهبرداری در بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، این روزها خبر فروش صوری مسکن با روش‌های عجیب زیاد به گوش می رسد؛ گفته می‌شود که کلاهبرداران با شگردهای تازه وارد بازار مسکن شده‌اند و اقدام به کلاهبرداری در بازار مسکن می‌کنند.  مبایعه‌ نامه‌ و سندهای جعلی یکی از این روش‌هاست.

آنطور که مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک می گوید، افراد با فریب مستاجر ملک، مشتریان را برای بازدید خانه‌ای برده و خانه را با بنچاق جعلی فروخته است.

بر اساس گفته او، مشتریانی که برای بازدید از خانه‌های عرضه شده، می‌روند، کلاهبردار یا سارق بوده و در فرصت بعدی اقدام به سرقت از آن خانه و حتی جنایت کرده‌اند یا مواردی وجود دارد که افراد خارج از دفاتر مشاوران املاک دارای پروانه، اقدام به نوشتن قولنامه‌ها و قراردادهایی کرده‌اند که دردسرهای پیچیده حقوقی برای خریدار یا فروشنده ایجاد کرده است.

کلاهبرداری در بازار مسکن

حتی گفته می شود که برخی از مشاوران املاک هم با عنوان «دپارتمان مسکن» دفاتری در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های تجاری گرفته‌اند و حق کمیسیون بیشتری از مشتریان مطالبه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در تنظیم قرارداد اجاره ملک

گزارش‌هایی وجود دارد که افرادی آگهی‌های جعلی فروش مسکن منتشر کرده‌اند و با تماس مشتریان از آنها درخواست می‌کنند که مبلغی را به عنوان بیعانه به حساب صاحب آگهی بریزند تا آگهی را حذف کند و پس از واریز پول پاسخگوی تماس مشتریان نیستند.

در همین راستا توصیه می‌شود که افراد برای بازدید ملک مسکونی حتما از مشاوران املاک دارای مجوز کمک بگیرند و خودسرانه وارد هر ملکی نشوند یا مشتریان را بدون حضور مشاوران املاک صاحب مجوز، در منازل خود نپذیرند.

مطالعه بیشتر: مطلب «انتقاد انجمن انبوه‌سازان اصفهان به اقساط سنگین وام مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…