مناطق مستعد رشد در تهران کدام است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مناطقی که جز پر معامله‌ترین بازار مسکن و با سودهی فراوان است، شامل مناطق۵، مناطق۲، مناطق۲۲ و مناطق۲۱ است. مناطق ذکرشده جز مناطق غرب تهران به شمار می‌آیند که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در این مناطق به دلیل رشد قیمتی زمین می‌تواند در حال‌حاضر بازدهی مناسبی داشته باشد.
خرید و فروش مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر با توجه به تورم، بیشتر سرمایه‌گذاران برای حفظ دارایی و سرمایه خود تلاش می‌کنند که آن را در مناطقی که سوددهی بیشتری دارد، سرمایه‌گذاری کنند. یکی از بخش‌هایی که سوددهی فراوانی در پی دارد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به‌ خصوص کلان‌شهر تهران است.

منطقه ۵ یکی از مناطقی است که خرید و فروش مسکن در آن بازاری بسیار داغ و پررونق دارد. از عوامل مهمی که باعث روند رشد این منطقه شده می‌توان به بافت جدید، داشتن فضای سبز وسیع، ترافیک کم، آب‌وهوای مطلوب و مساعد، دسترسی به منطقه غرب تهران اشاره کرد.

در منطقه ۲۱ اکثر کارخانه‌ها، مرکز صنعتی، مراکز تجاری و شهرک‌هایی برای سکونت کارکنان و کارمندان این مراکز و صنایع ساخته‌شده است. از محله‌های منطقه ۲۱ می‌توان به شهرک استقلال، چیتگر شمالی، چیتگر جنوبی، شهرک دانشگاه تهران و… اشاره کرد.

مناطق رو به رشد تهران برای خرید و فروش مسکن

مناطق رو به رشد تهران برای خرید و فروش مسکن

یکی از معروف‌ترین مناطق تهران، منطقه ۲ تهران که شامل سعادت‌آباد و شهرک غرب است. سعادت‌آباد منطقه‌ای بسیار لوکس با بافت جدید که بیشتر ساختمان‌های این منطقه نوساز و مدرن است. بطور کلی علاقه مردم برای سکونت به سمت غرب بیشتر از شرق تهران می باشد ولیکن به علت اشباع ساختمان سازی در این مناطق می توان چیتگر تهران را آخرین محدوده رو به رشد غرب تهران دانست.

مطلب پیشنهادی:  دردسرهای معاملات وکالتی ملک، دامن گیر مسکن ملی شد

منطقه ۲۲ تهران در کنار دریاچه چیتگر واقع‌ شده است. این منطقه به علت آب‌ و هوای مساعد، دسترسی اتوبان، دریاچه چیتگر و مراکز خرید فراوان طرفداران بسیاری دارد. به همین دلایل بازار مسکن در این منطقه بسیار پررونق است.

در برخی مناطق تهران رشد قیمت بر اساس رونق ساخت و ساز صورت می‌گیرد و در برخی دیگر مناطق مانند شمال تهران، کمبود عرضه و نبود زمین برای ساخت و ساز در جریان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خانه‌های مسکن ملی چقدر آب می‌خورد؟» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…