بازار مسکن همچنان در خواب زمستانی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد که میزان معاملات به کمترین میزان خود رسیده به‌طوری‌که واسطه‌های ملکی می‌گویند که برای هر آگهی فروش آپارتمان در روز، شاید یک نفر هم تماس نگیرد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، بازار مسکن در اسفندماه، بیش از ماه‌های گذشته کساد شده است. حتی متقاضیان خرید مسکن به دلیل رشد زیاد قیمت مسکن، در جنوب تهران نیز امکان خرید مسکن ایده‌آل خود را ندارند.

مشاوران املاک می‌گویند که در شرایط فعلی، تقریبا همه فروشنده شده‌اند. تنها برخی افراد که از ریزش قیمت در آینده نگران هستند یا نیاز به نقدینگی دارند، بعضا ملک خود را زیر قیمت می‌فروشند.

یکی از مشاوران املاک منطقه یک تهران می‌گوید که در دفتر ما روزانه حدود ۱۴۰ آگهی منتشر می‌شود که در روزهای اخیر شاید برای هر آگهی یک مشتری هم زنگ نزند، آن هم برای اطلاع از وضعیت بازار است.

آگهی فروش آپارتمان

جالب است که بدانید برخی از متقاضیان خرید مسکن در انتظار اردیبهشت سال آینده به سر می‌برند. به همین جهت، اندک خرید و فروش‌هایی که در بازار مسکن شهر تهران انجام می‌شود، توسط برخی متقاضیان که قصد تبدیل به احسن را دارند، صورت می‌گیرد.

البته فقط شهر تهران نیست که دچار رکود شده و بررسی‌ها از شهرهای اطراف پایتخت هم از کسادی شدید بازار در این مناطق حکایت دارد.

مطلب پیشنهادی:  دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

رکود سنگین مسکن در سایر شهرها

از شهرهای اطراف پایتخت خبر می‌رسد که بازار مسکن این شهرها از ابتدای اسفندماه وارد رکود سنگین شده و قیمت‌ها کاهش یافته است. بسیاری از کارشناسان بازار مسکن معتقدند با مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین، خرید و فروش مسکن مجدد کمی جان خواهد گرفت.

کارشناسان بازار مسکن بر این باور هستند به دلیل سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته، زمین و ساختمان در چهار سال گذشته حباب وحشتناکی به لحاظ قیمت به خود گرفته است. قیمت خانه آنقدر بالا رفته که دیگر منطق افزایش قیمت وجود ندارد. در نتیجه، سال ۱۴۰۰ مقداری توقف شکل گرفت و انتظار ادامه این وضعیت برای سال ۱۴۰۱ نیز وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «تخریب ویلاهای غیرمجاز و تاثیر آن بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…