قیمت مسکن منطبق با شیب تورم است

0
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
کارشناس حوزه مسکن معتقد است: طبق تورمی که موجود است، افزایش قیمت اتفاق می‌افتد و نمی‌توان بر اساس یک نرخ دستوری و با ایزوله کردن بخواهیم آن را کنترل کنیم.
چسبندگی قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، “دامرودی”مدیرعامل استارتاپ هومنگر گفت: قیمت مسکن منطبق با شیب تورم است، قیمت دلار هم به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته؛ یعنی همان شیبی که دلار را ۳۰ برابر کرده قیمت مسکن هم بر اساس همان میزان افزایش یافته است.

مدیرعامل استارتاپ هومنگر گفت: بارها شاهد کاهش قیمت دلار در کشور بوده‌ایم اما چسبندگی قیمت مسکن سبب می‌شود نه تنها کاهشی اتفاق نیفتد، بلکه انتظار افزایش قیمت هم به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: هر کسی دارایی خود را بر اساس میزان تورم نرخ دهی کرده و جامعه نیز طبق یک مسیر سیال حرکت می‌کند؛ متاسفانه در کشور با مقوله‌ای به نام تورم انتظاری روبه‌رو هستیم که در دیگر نقاط جهان ممکن است، وجود نداشته باشد.

دامرودی اضافه کرد: تورم انتظاری یعنی این‌که، در حوزه‌ای مانند مسکن چون در سنوات گذشته افزایش قیمت اتفاق افتاده، در حالت رکود تورمی که به علت افزایش قیمت‌ها، خرید و فروشی اتفاق نمی‌افتد، انتظار افزایش قیمت به صورت پلکانی وجود دارد.

همچنین در ادامه وی افزود: امروز اگر فردی یک واحدی ساخته و قیمت تمام شده‌ای برای آن وجود دارد، تورم انتظاری می‌گوید که در ماه آینده نسبت به ماه قبل قیمت آن افزایش یافته باشد.

مطلب پیشنهادی:  سر باز زدن بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

این کارشناس حوزه مسکن گفت: بارها اتفاق افتاده که طی این زمان کاهش ۲۰ درصدی دلار روی داده اما چسبندگی قیمت در حوزه مسکن آنقدر زیاد است که قیمت آن به سقفی که داشته چسبیده و حتی انتظار افزایش قیمت هم وجود دارد.

در پایان وی بیان کرد: مسلما در بلندمدت زمانی که انبوه‌سازان به نقدینگی نیاز پیدا کنند تعدیل قیمت خواهیم داشت اما کاهش آنچنانی قیمت وجود ندارد و آن ریزش قیمت که در بورس، طلا و سایر بازارهای موازی مسکن تجربه کردیم در مسکن نداریم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «واحدهای خالی پردیس مشمول مالیات می‌شود» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…