توقف طرح اقدام ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
صبوری به ایجاد صندوق ملی مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: درآمد ناشی از دریافت مالیات از خانه‌های خالی به این صندوق ملی مسکن واریز می‌شود و برای بخشی از آورده دهک‌های پایین تخصیص می‌یابد.
توقف طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، توقف طرح اقدام ملی مسکن صحیح نیست بلکه با طرح نهضت ملی مسکن ادغام‌شده است و به‌زودی تعدادی از این واحدها افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

حسن صبوری گفت: نهضت ملی مسکن از بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف دولت سیزدهم است که به تبع آن در استان قم نیز تمام دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌بندند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: در این طرح تاکنون ۴۶ هزار متقاضی موفق به ثبت نام شده اند و امیدواریم برای تمامی افراد حائز شرایط و پالایش نهایی شده تأمین مسکن انجام شود و همه آن‌ها صاحب‌خانه شوند.

صبوری بابیان این که بخشی از هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق اعطای تسهیلات بانکی انجام می‌شود، توضیح داد: در کلان‌شهرها از جمله قم، مبلغ این تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان است که البته جزییات و دستورالعمل آن تاکنون به استان ها ابلاغ نشده است.

مطلب پیشنهادی:  فایل‌های فروش در بازار مسکن منطقه ۴ تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: بسته‌های مختلفی از نرخ سود تسهیلات بانکی قابل ارائه خواهد بود به این ترتیب که افراد بنا به جایگاه خود در دهک‌های درآمدی، نرخ سود متفاوتی از این تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

وی بابیان این که مبلغ و رقم تسهیلات بافت فرسوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: در صورتی که تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای بافت فرسوده، قابل توجه و همراه با نرخ سود بانکی پایینی باشد، ساکنین خود مبادرت به نوسازی واحدهای مسکونی می‌کنند و این امر مشوق خوبی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آزاد سازی بازار مسکن از محاصره ملاکان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…