پیش خرید این آپارتمان‌ها ممنوع

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار پیش‌‌‌فروش بازاری با سطح اعتماد و اطمینان کم برای پیش‌‌‌خریداران است و همین موضوع ورود متقاضیان به این بازار به‌رغم تمایل آنها به پرداخت مرحله‌‌‌ای بهای خرید آپارتمان را کاهش می‌دهد.
پیش خرید آپارتمان ها

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، فعالان بازار ساخت‌وساز اعلام کردند: هم‌‌‌اکنون متقاضی برای پیش خرید آپارتمان ها به طور نسبی افزایش یافته است هرچند نمی‌توان گفت متقاضی پیش‌‌‌خرید در بازار زیاد است. اما عرضه پیش‌‌‌فروشی نسبت به تقاضا کمتر است.

در شرایطی که بازار معاملات مسکن در وضعیتی قرار گرفته که انتظار می‌‌‌رفت تقاضا برای پیش خرید آپارتمان ها بیشتر از حد فعلی باشد، اما بنا به سه علت عمده به‌رغم قرار گرفتن در فاز پساجهش تقاضا برای پیش‌‌‌خرید آن طور که باید در بازار حضور ندارد.

پایین بودن قدرت خرید متقاضیان یکی از این دلایل است. اگر چه بازار معاملات مسکن به فاز پساجهش ورود کرده و سرعت رشد قیمت مسکن کاهش یافته است، اما هنوز شکاف زیادی بین قدرت خرید متقاضیان به‌خصوص خانه‌‌‌اولی‌‌‌ها و سطح قیمت‌ها در بازار مسکن وجود دارد.

دلیل دوم را در بازار پیش‌‌‌فروش باید جستجو کرد. بازاری که دارای سطح اعتماد و اطمینان کم برای پیش‌‌‌خریداران است.سر به سر بودن یا یکسان بودن قیمت پیش‌‌‌فروش بخش عمده واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار پیش‌‌‌فروش با بهای آپارتمان‌‌‌های نوساز نیز دلیل سومی است که تقاضا برای پیش‌‌‌خرید در مقطع زمانی فعلی چندان زیاد نیست.

مطلب پیشنهادی:  رشد قیمت خانه در تهران برابر با رشد دلار

انواع پیش خرید آپارتمان ها در تهران

انواع پیش خرید آپارتمان ها در تهران

هم‌‌‌اکنون سه نوع پیش‌‌‌فروش در بازار مسکن وجود دارد. پیش‌‌‌فروش واحدهایی که کمتر از 6 ماه به زمان تکمیل و تحویل واحدها باقی مانده است و واحدها در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

پیش‌‌‌فروش‌هایی که واحدها در مرحله سفت‌‌‌کاری قرار داشته و بین 6 تا یکسال به زمان تکمیل و تحویل آنها باقی مانده و پیش‌‌‌فروش واحدهایی که بیش از یکسال به زمان تکمیل آنها باقی مانده و عمده آنها در مراحل اولیه ساخت یا در مرحله خاک قرار دارند.

فعالان بازار پیش‌‌‌فروش مسکن به متقاضیان این بازار توصیه می‌کنند اکیدا از پیش‌‌‌خرید واحدهایی که هنوز عملیات ساختمانی آنها آغاز نشده است یا در ابتدای فرآیند ساخت قرار دارند خودداری کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پرداخت وام 200 میلیونی مسکن روستایی با سود 5.5 درصد» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …