مقایسه تورم «مسکن» و «مصالح»

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مقایسه تورم ساخت و تورم مسکن از سال 96 تا پایان سال 99، نشان می‌دهد، جاماندگی تورم ساخت واحدهای مسکونی از تورم مسکن طی سال‌های 97 تا اوایل 99، طی دو سال اخیر در مسیر جبران قرار گرفت.
ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، تورم ساخت و مسکن را، می‌توان در سه مقطع زمانی مورد بررسی قرار داد؛ یک مقطع زمانی مربوط به ابتدای سال 96 تا پایان سال 98 است؛ در این دوره میانگین قیمت مسکن شهر تهران3/4 برابر شد.

مقطع زمانی بعدی مربوط به ابتدای سال 99 تا پایان پاییز 1400، است که در این بازه زمانی نیز میانگین قیمت مسکن در پایتخت با رشد دو برابری همراه شد.

همچنین در سومین مقطع زمانی، شامل بازه زمانی ابتدای 96 تا پایان پاییز 1400، نیز متوسط قیمت مسکن در شهر تهران رشد 7/2 برابری را تجربه کرد.

بررسی‌‌‌ها در خصوص رفتار تورم مصالح ساختمانی در شهر تهران در این سه دوره زمانی نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن در پایتخت 3/4 برابر شده است.

تورم ساخت و مسکن

از سوی دیگر، مشاهده می‌شود که در این مقطع زمانی، تورم در بازار مسکن شدیدتر از تورم مصالح ساختمانی بوده است.

مطلب پیشنهادی:  احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان

در پایان گفتنی است، از ابتدای 99 تا پایان پاییز 1400 در حالی میانگین قیمت در بازار مسکن شهر تهران دو برابر شد که در این مقطع زمانی تورم در بازار مصالح از تورم مسکن سبقت گرفت و متوسط قیمت مصالح ساختمانی در ساخت‌وسازهای شهر تهران با رشد 2/5 برابری همراه شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بلاتکلیفی دولت در پروژه نهضت ملی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 217

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …