استقبال مردم اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان معادل ۵.۷ درصد نسبت به کشور است
پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، استقبال ثبت نام مردم اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن به نحوی بوده که تا کنون بیش از ۱۷۳ هزار متقاضی از اهالی استان اصفهان در این طرح (استان اصفهان) ثبت‌نام کردند.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد تا کنون افزون بر ۱۷۳ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی گفت: براین اساس در سطح استان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۷ هزار و ۴۶۸ واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۲۹ هزار واحد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: سالانه یکهزار و ۳۴۸ هکتار زمین برای اجرای این طرح در سطح استان اصفهان مورد نیاز است.

همچنین عنوان کرد: در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است و برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تامین شده است.

مطلب پیشنهادی:  جهش قیمت اوراق مسکن ادامه دارد

قاری‌قرآن افزود: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند تا پایان آذرماه جاری با مراجعه به سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

قاری قرآن اذعان داشت: پیش‌تر برای ثبت نام مردم اصفهان می‌بایست چهار شرط شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن، عدم وجود مالکیت خصوصی، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را دارا می‌بودند که در حال حاضر دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری یافته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سروسامان دادن بازار اجاره با کمک دولت» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …