بالا رفتن قیمت مسکن به نفع املاکی‌ها نیست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه املاکی‌ها نقشی در بالا رفتن قیمت مسکن ندارند، گفت: بالا رفتن قیمت مسکن منجر به کاهش معاملات ملکی می‌شود و این به نفع املاکی‌ها نیست.
بالا رفتن قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل خبرگزاری بازار، رضا موسوی کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است که دولت چاره‌ای ندارد که برای کنترل تمام کالاها به خصوص کالای سرمایه‌ای مثل مسکن، تورم را کنترل کند.

او در ادامه تاکید کرد که اگر دولت قصد دارد قیمت مسکن به ثبات برساند، باید نقدینگی را کنترل و آن را به سمت بخش‌های تولیدی هدایت کند.

موسوی خاطرنشان کرد: از دست رفتن جذابیت بازارهای موازی باعث شد تا این روزها بهترین محل سرمایه گذاری بخش مسکن باشد.

وی اعلام کرد: برخی از سرمایه‌گذاران نیز با خرید و ساخت مسکن، تقاضا در بازار مسکن را که از عرضه پایین رنج می‌برد بالا می‌برند. او اضافه کرد که فقط نباید بانک‌ها را مقصر افزایش تقاضا و قیمت مسکن دانست.

اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز در این باره گفت: افزایش قیمت ملک چه ارتباطی به ما دارد؟ مگر ما سیاست‌گذار بخش مسکن هستیم؟ مگر زمانی که قیمت ملک بالا می‌رود املاکی‌ها سود می‌کنند؟

بالا رفتن قیمت مسکن

مصطفی قلی خسروی در ادامه اظهار داشت: بالا رفتن قیمت مسکن منجر به کاهش معاملات ملکی می‌شود و این به نفع املاکی‌ها نیست.

وی تاکید کرد که املاکی‌ها نقشی در بالا رفتن قیمت مسکن ندارند. او ابراز داشت: اتحادیه املاک دیگر هیچ دسترسی به سامانه املاک ندارد. چرا که سامانه املاک به طور کامل از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد.

مطلب پیشنهادی:  سرعت رشد تورم مسکن کشیده شد

قلی خسروی در خصوص راه‌های کنترل قیمت مسکن توضیح داد: کنترل قیمت مسکن در وضعیتی که همه کالاها رشد می‌کنند سخت و دشوار است. اما به هر حال باید به سمت رونق تولید مسکن حرکت کنیم تا منجر به تعادل عرضه و تقاضا شود.

نگاهی به آمار قیمت مسکن در خردادماه

گفتنی است، در خردادماه امسال متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ۴۱ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان رسید. در این ماه منطقه یک با متوسط قیمت ۷۸ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۷ با متوسط قیمت ۲۰ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

بانک مرکزی ۸ تیرماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران را ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان اعلام کرده بود. بر این اساس منطقه یک با ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۸ ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده بودند.

مطالعه بیشتر: مطلب «اعمال نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …