در مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌ بینی ۵ ساله قیمت مسکن برای افرادی حائز اهمیت است که قصد دارند به خرید یک واحد مسکونی و یا آپارتمانی دست بزنند تا در آن ساکن شوند.
بازار معاملات مسکن شهر تهران
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، این عامل هم‌چنین برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند از طریق خرید ملک و یا آپارتمان به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن دست بزنند، اهمیت قابل‌ توجهی دارد. همان‌طور که می‌دانید قیمت مسکن در طی سالیان اخیر، تغییر و تحولات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌ است.

بنا به گفته‌ بسیاری از کارشناسان، رشد قیمت مسکن در طی سال‌های اخیر نسبت‌ به بسیاری از بازارهای سرمایه‌گذاری، بیشتر بوده‌ است. این عامل باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خرید خانه و آپارتمان را برای دستیابی به سود بیشتر انتخاب کنند. از طرف دیگر پیش‌بینی رشد قیمت مسکن در آینده نیز برای این افراد حائز اهمیت است.

این خود مهم‌ترین علت برای روی آوردن ارگان‌های دولتی برای تهیه مسکن برای اعضای خود است، بساری از ارگان‌ها زمین‌هایی خود را با تشکیل تعاونی تبدیل به برج‌های بلند کرده‌اند تا بتوانند برای کارمندان خود واحد مسکونی بسازند یکی از این نمونه‌ها پروژه سپکو است.

خرید خانه و آپارتمان

قیمت مسکن افزایش خواهد یافت

لازم به ذکر است که پیش‌بینی و آینده رشد قیمت مسکن به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی ارتباط دارد. اما به‌ طور کلی می‌توان گفت در آینده نیز شاهد افزایش قیمت در این بخش از بازار خواهیم بود. هرچند در بعضی از بازه‌های زمانی، رکودهایی در بخش مسکن دیده‌ شده است اما با این‌ وجود طی سال‌های گذشته، به‌ هیچ‌ عنوان قیمت مسکن کاهش پیدا نکرده‌ است.

اگر به دنبال نتیجه گیری کردن راجع به قیمت ۵ ساله مسکن هستید، پس حتما نگاهی به سرمایه‌گذاری در این حوزه برای کسب سود و یا حفظ ارزش سرمایه خود دارید و با توجه به تورمی که در کشورمان وجود دارد، این یک اصل مهم است.

مطلب پیشنهادی:  شرایط عقد اجاره و انواع آن

اگر بخواهیم راجع به این حوزه صحبت کنیم، باید بدانید که رشد مسکن بسیار کندتر از بازارهای دیگر است. این یک موضوع ثابت شده است، پس انتظار رشد لحظه‌ای نسبت به دلار و ارز و خودرو نداشته باشید، اما در نهایت این بازار در طی زمان از تمامی بازارهای دیگر در طی زمان جلوتر خواهد رفت. شما این موضوع را می‌توانید با بررسی قیمت طلا و ارز در یک بازه ۱۰ ساله با قیمت ۱ متر مربع در یک منطقه بررسی فرمایید.

طبق دیدگاه برخی از کارشناسان حوزه مسکن، معاملات این حوزه در برخی از مقاطع زمانی، راکد بوده اما دارای رکود تورمی نهفته نیز بوده‌ است. این عامل به این معنا است که در موقعیت رکود، قیمت‌ها بر روی‌ هم تلنبار شده‌اند و سپس در زمان رونق بازار، پرش و رشد قابل‌ توجهی در این زمینه روی خواهد داد. بنابراین افرادی که قصد خرید ملک و آپارتمان دارند تا در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند باید به این عامل مهم توجه داشته باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا فروش مسکن نوساز کاهش یافت؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره