با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان چه خانه‌هایی می‌توان رهن کرد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با افزایش قیمت مسکن طی این سال‌ها، قیمت رهن و اجاره مسکن نیز به شدت افزایش پیدا کرده است؛ در همین راستا بانک مرکزی گزارشی منتشر کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
رهن و اجاره در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق تازه ترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلون و ۶۳۰ هزارتومان بود که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود آورده است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه ۱۴۰۰ به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۹.۸ و ۳۶.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قیمت رهن و اجاره مسکن

همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ‌ ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷، ۳۴ و ۳۰.۵ درصد بوده است.

مطلب پیشنهادی:  کاهش آلودگی هوا با طراحی پایدار ساختمان های شهر اصفهان

با توه به افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در سال های اخیر یافتن واحد مسکونی با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رهن کار دشواری است با این وجود کماکان امکان رهن چنین واحدهای مسکونی اما با قیمت های نجومی اجاره وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مذاکره با شرکت های خارجی برای ساخت مسکن به کجا رسید؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…