ساخت مسکن 30 متری در اصفهان برای خانه اولی ها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حال حاضر به صورت رسمی حد نصاب واحدهای مسکونی در اصفهان بین ۶۰ تا ۷۰ متر است، اما امروز زوج‌های جوان به دنبال واحدهای ۲۰ متری هستند.
مسکن 30 متری در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از امیر زاغیان، امید به ساخت مسکن 30 متری در اصفهان و یا 35 متری برای خانه اولی‌ها داریم.

وی گفت: کمترین و البته خطرناکترین عوارض خشکی زاینده‌رود فرونشست زمین است و اگر خشکی زاینده رود با همین شرایط ادامه یابد اصفهان با تمدنی چند هزار ساله تا ۱۵ سال آینده به شهری متروکه تبدیل خواهد شد.

زاغیان در خصوص ثبت اطلاعات افراد در سامانه املاک و اسکان و مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: ‌در حال حاضر زمان ثبت نام در این سامانه تا پایان آذر ماه تمدید شده ‌و تا اتمام زمان ثبت نام نمی‌توان از آمار دقیقی سخن گفت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مناطقی با تراکم مسکونی بالا که عمدتا در جنوب شهر اصفهان است، حدود ۳۲ درصد خانه‌های آپارتمانی خالی است که اصلی‌ترین قانون مالیات بر خانه‌های خالی بازگردندان این آپارتمان‌ها به چرخه بازار عرضه و تقاضا مسکن است.

زاغیان درباره قیمت مسکن در اصفهان نیز گفت: قیمت مسکن متاثر از دو موضوع زمین و مصالح ساختمانی است که زمین در حوزه وزارت راه و شهرسازی و ‌مصالح به حوزه صنعت و اقتصاد برمی‌گردد.

مناطق گران قیمت مسکن در اصفهان

وی درباره سیاست ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: همواره سهم استان اصفهان از این عدد در کشور بین ۶ تا ۸ درصد است.

مطلب پیشنهادی:  ۲۷ مهرماه زمان انتخابات نظام مهندسی استان تهران

زاغیان با بیان اینکه در دولت جدید بستر قانون جهش تولید مسکن فراهم شده و این قانون به تولید مسکن کمک می کند، یادآور شد: تا پایان ۹۹ تمام واحدهای مسکن مهر در استان اصفهان که متقاضی داشتند، به اتمام رسیده و اصفهان نخستین استان در اتمام این پروژه در کشور است.

امیر زاغیان گفت: در حال حاضر هنوز کاهش متراژ مسکن در کشور بررسی و نهایی نشده است، اما امیدواریم مسکن 30 متری در اصفهان برای خانه‌اولی‌ها به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: در جهش تولید مسکن و ‌اقدام ملی مسکن به دنبال ایجاد سایت خاصی برای مسکن نیستیم و به دنبال استفاده از ظرفیت‌های توسعه درون‌زا هستیم.

وی در خصوص متوسط قیمت هر متر آپارتمان در اصفهان، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان قیمت پایین‌ترین مترمربع هر آپارتمان ۵ میلیون تومان و بالاترین آن ۸۰ میلیون تومان است که به طور معمول بالاترین قیمت آپارتمان‌ها در مناطق ۵ و ۶  اصفهان و پایین ترین آن در منطقه ۱۴ است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سقف نهایی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…