سقف نهایی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اگر ساختمانی مراحل اجرایش دو سال طول بکشد، اقساط آن ۱۸ سال تقسیط می‌شود
طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل معاون وزیر راه و شهرسازی، رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند،۴۵۰ میلیون تومان است.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جدید تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: شامگاه سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ درباره اعداد و ارقام صحبت و مصوب شد و بر روی مبالغ حدوداً اجماع وجود دارد و هفته آتی به امضای اعضای شورای عالی مسکن خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازپرداخت مجموعاً ۲۰ سال دوران ساخت و فروش اقساطی است به این مفهوم که اگر ساختمانی مراحل اجرایش دو سال طول بکشد، اقساط آن ۱۸ سال تقسیط می‌شود و بسته به شرایط ساخت دارد و مجموعه آن ۲۰ سال برای پروژه در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی:  تامین زمین برای ساخت و ساز روستایی

محمودزاده گفت: کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، مراحل خود را طی می‌کنند و ما مصوبه‌ای را پیشنهاد کردیم که تمام کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت نام کرده اند، مشمول مزایای این طرح خواهند شد

محمود محمود زاده در پایان گفت: فرق نمی‌کند که از طرح خارج شوند و وارد طرح جدید شوند چرا که ممکن است با افزایش قیمت‌ها مواجه شوند و توصیه ما این است که پروژه‌های خود را ادامه دهند و با تعیین سود تسهیلات مشمول پروژه‌های قبل نیز خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سیمان روی دست کارخانه‌ها ماند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …