۳۶ هزار مستاجر تسهیلات ودیعه مسکن گرفته‌اند!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزارت اقتصاد: معادل ۸.۱ هزار میلیاردتومان وام ودیعه پرداخت شده یا می‌شود.
پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، تا سقف اعتبار ۱۰ هزار میلیاردتومانی وام ودیعه و اتمام اعتبار تسهیلات ودیعه مسکن فاصله زیادی است اما وزارت اقتصاد می‌گوید معادل ۸.۱ هزار میلیاردتومان وام ودیعه پرداخت شده یا می‌شود.

برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس و همچنین معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز از کندی پرداخت این تسهیلات گلایه‌هایی را به بانک مرکزی منتقل کرده و از مسئولان بانک مرکزی خواسته‌اند تا سهل گیری در پرداخت وام ودیعه را به بانک‌های عامل ابلاغ کنند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد سخت گیری های بانک‌ها در اخذ تضامین از متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، سبب شده تا بخش عمده‌ای مستأجرانی که مشمول دریافت این تسهیلات هستند، از ادامه تشکیل پرونده انصراف دهند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: تا نیمه اول مهرماه سال جاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۶۷ هزار و ۱۶۷ نفر متقاضی پرداخت کرده‌اند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ادعای بانک‌ها در خصوص اتمام اعتبار تسهیلات ودیعه مسکن مورد تأیید نیست و هنوز بخش زیادی از اعتبار منظور شده، باقی مانده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اجاره آپارتمان در منطقه تهرانپارس چقدر است؟

در اواخر خرداد ماه امسال نیز ستاد ملی مقابله با کرونا، سقف بودجه در نظر گرفته شده برای تسهیلات ودیعه مسکن را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و به تصویب رسانده بود.

محمود محمودزاده گفت: ۳۶۰ هزار نفر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، ولی کمتر از ۱۰ درصد از این افراد توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بدهکاری ۲۲هزار میلیاردی دولت به بانک مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…