چگونه سن یک ساختمان را تشخیص دهیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مواردی که هنگام خرید یک ملک بسیار به آن دقت می‌شود چرا که ارتباط مستقیم روی قیمت ملک دارد، موضوع «سن ساختمان» است؛ از همین رو شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که چگونه باید سن ساختمان را تشخیص دهیم؟
خانه های کلنگی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، موضوعی که ما باید قبل از خرید یک ساختمان به آن دقت کنیم این است که سن این بنا چقدر است و چه میزان دوام دارد تا بر اساس آن بتوانیم تصمیم بگیریم که آیا این ملک شرایط زندگی کردن را دارد یا خیر.

یکی از دلایلی که شما باید حتما سن ساختمان را بدانید این است که بتوانید اقدام به اخذ وام کنید؛ بانک‌هایی که تسهیلات خرید مسکن را به مشتریان ارائه می‌دهد، شرایط و قوانینی را برای متقاضیان در نظر گرفته‌‌اند که یکی از آن‌ها، مشخص بودن عمر ساختمان است.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان سال ساختمان را تشخیص داد ،استفاده از کارشناسان صنعت ساختمان‌سازی است؛ این افراد بر اساس تاریخ صدور جواز یا تاریخ اخذ پروانه ساختمانی زمان پی‌ریزی اولیه و تشکیل فونداسیون سال ساخت مشخص خواهند کرد.

سن ساختمان

شما حتی می‌توانید با استفاده از قبض‌های برق گذشته خود که در قسمت مشخصات قبض زمان نصب کنتور درج کرده است تا حدودی سن بنا را تشخیص دهید.

اما یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌ها استعلام از شهرداری است چرا که شهرداری‌ها تمام اطلاعات و اسناد مربوط به ساخت خانه‌ها را در اختیار دارند.

مطلب پیشنهادی:  اغلب کارگران ساختمانی بیمه نیستند

در این میان یک معمار نیز می‌تواند به شما کمک کند. یک معمار با بررسی متریال به کار رفته در ساخت ملک مورد نظر می‌تواند ساخت تقریبی ساختمان را به شما بگوید.

در پایان ذکر یک نکته ضروری است که بگوییم که هر ساختمانی سه نوع سال ساخت دارد؛ اولین سن مربوط می‌شود به «سن واقعی ساختمان»، یعنی از زمانی که سازنده تصمیم میگیرد ساختمان را بسازد.

سن دوم مربوط می‌شود به «زمان استفاده از ساختمان» یعنی زمانی که می‌توان از ساختمان استفاده کرد؛ آخرین مورد «سن سندی ساختمان» است. زمانی که ساخت ساختمان‌های تجاری و مسکونی تمام می‌شود سندی با عنوان پایان کار برای آن ارائه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …