این 6 گیاه برای تقویت حافظه معجزه می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال راهکار های ساده برای بهبود عملکرد مغز خود از جمله حافظه هستید، این مطلب را همین حالا بخوانید.
برای تقویت حافظه

برای تقویت حافطه از گیاهان استفاده کنید. زیرا در عین اینکه ارزان قیمت هستند برای سلامت بدن انسان نیز مفید هستند. بسیاری از مردم برای تقویت حافظه خود از قرص و داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند و از عوارض و مضراتی که در بلندمدت بر بدن آن‌ها دارند آگاه نیستند. ضعیف شدن حافظه تنها به علت بالا رفتن سن نیست و عوامل مختلف و بسیار زیادی در آن نقش دارند. شاید برایتان قابل باور نباشد که بدانید حتی آلودگی هوا نیز حافظه را ضعیف می‌کند. استفاده از الکل، مواد مخدر، افسردگی و سوتغذیه یکی از بزرگترین علل ضعف حافظه است. با دلتامگ همراه باشید تا بدانید برای تقویت حافظه، چه گیاهانی مصرف کنید.

برای تقویت حافظه جینکوبیلوبا بخورید

یکی از قدرتمندترین گیاهان برای تقویت حافظه، گیاه جینکوبیلوبا است. این گیاه بسیار پر خاصیت است اما یکی از بزرگترین خواص آن برای تقویت حافظه می‌باشد. این گیاه حتی برای کسانی که دچار دمانس یا زوال عقل و آلزایمر شده‌اند نیز مفید است. جینکوبیلوبا با تقویت و مراقبت از سلول‌های مغزی حافظه که آسیب دیده‌اند، به بهبود یافتن حافظه، یادگیری و حتی افسردگی نقش پر رنگی دارد. این گیاه بالا بردن گردش خون در مغز انسان به بهبود کلی مغز می‌پردازد. این گیاه برای تقویت حافظه افرادی که در سنین بالا هستند نیز بسیا مهم و کارساز است.

برای تقویت حافظه

جینسینگ

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات بسیار زیادی که زمینه تقویت حافظه شده است،متوجه شده‌اند که افرادی که گیاه پر خواص جینسینگ را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند به نسبت افرادی که جینسینگ مصرف نمی‌کردند، حافظه بهتری داشتند. جینسینگ در فعایت انتقال دهنده عصبی مغز که برای حافظ و تقویت یادگیری است تاثیر بسیار مطلوبی دارد.

برای تقویت حافظه

بلوبری

بلوبری جزوی از خانواده توت‌ها است. شما می‌توانید با قرار دادن توت‌ها مثل بلوبری حافظه خود را تقویت کنید. در مواد تشکیل دهنده بلوبری یک مواد قوی به نام فلاونوئید است. فلاونوئیدها به افزایش قدرت یادگیری، توان استدلال، مشکلات و درک کلام، تصمیم گرفتن و از همه مهم تر برای حافظه بسیار مفید است. بلوبری نیز در بهبود آلزایمر و کاهش در روند بروز علائم دمانس و زوال عقل کمک می‌کند. در سال‌های اخیر پژوهش‌هایی صورت گرفته است که ادعا میکند بلوبری قوای کل مغز را افزایش می‌دهد. این گیاه به دلیل اینکه التهاب را کم می‌کند می‌تواند یک گیاه درمانی بسیار مفید برای عملکرد کلی مغز باشد و از استرس نیز جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  3 روش ساده برای تهیه پودر پیاز خانگی

برای تقویت حافظه

چای سبز

چای سبز را اکثر مردم به علت تاثیرات شگفت‌انگیزش بر کاهش وزن می‌شناسند اما این گیاه خواص مفیدتری نیز دارد. یکی از مهم ترین خواص چای سبز آنتی اکسیدان بودن آن است. موادی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند برای کاهش التهاب بسیار مفید هستند. با افزایش سن انسان، جذب پروتئین و چربی در بدن کاهش می‌یابد اما چای سبز به بازجذب این مواد مقوی کمک می‌کند. این گیاه از هیپوکامپ در برابر زائل شدن جلوگیری می‌کند. حافظه می‌تواند ضغیف شود و یا از دست برود اما با روش درمان‌های موثر می‌تواد قابل بازگشت باشد.

برای تقویت حافظه

مریم‌گلی

مریم‌گلی این گیاه خوشمزه به انتقال دادن پیام‌های عصبی در مغز انسان سرعت قابل توجهی می‌بخشد. با این سرعت روند فعالیت مغز انسان نیز سریع‌تر می‌شود. در نتایج پژوهش‌هایی که به عمل آمده است، متوجه شده‌اند که گیاه مریم‌گلی برای یادآوری کلمات بسیار مفید است. به همین دلیل حتی برای افرادی که حتی مبتلا به آلزایمر هم هستند نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

برای تقویت حافظه

رزماری

رزماری یک گیاه خوش عطر و بو است که معمولا برای طبخ غذا عالی است. این گیاه نیز خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای کاهش التهاب مغزی بسیار درمان کننده است. همانطور از قبلا اشاره کردیم اضطراب و استرس از عوامل کند و ضعف شدن حافظه است. رزماری به علت اینکه برای کاهش تنش حاصل از اضطراب و استرس کمک می‌کند، برای تقویت حافظه نیز مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…