3 روش ساده برای تهیه پودر پیاز خانگی

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به پیاز حساسیت دارید و دوست ندارید از آن در غذا استفاده کنید، خودتان به راحتی با این روش پودر پیاز را تهیه کنید.
پودر پیاز

به طور کلی پیاز یکی از طعم دهنده‌های اصلی در غذا است؛ اما برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام آشپزی زمان کافی برای سرخ کردن پیاز را نداریم؛ یا اینکه در بعضی از غذاها نمی‌شود از پیاز خام یا سرخ شده استفاده کرد؛ در چنین مواقعی استفاده از پودر پیاز بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند همان طعم اصلی غذا را به شما بدهد.

تهیه پودر پیاز از بازار به چند دلیل به صرفه نیست؛ برای مثال ممکن است پودر تهیه شده تازه نباشد و زمان زیادی از تهیه آن گذشته باشد؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند خودشان در خانه این پودر را آماده کنند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشد تا طرز تهیه پودر پیاز را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پودر پیاز خانگی

پودر پیاز جزو ادویه‌های پرکاربرد است که معمولا در اکثر غذاها استفاده می‌شود؛ اما بسیاری از افراد که تا به حال از این ادویه استفاده نکرده‎‌اند با این سوال مواجه می‌شوند که پودر پیاز در چه غذاهایی استفاده میشود؟ در ادامه ما نحوه آماده کردن این ادویه خوشمزه خانگی به روش‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز روی بخاری

اگر در خانه فر یا توستر ندارید جای نگرانی نیست، چرا که به راحتی می‌توانید پودر پیاز را روی فر و یا بخاری هم تهیه کنید؛ در این روش نیز مانند روش قبل تنها کافی بعد از آنکه پیازها را شسته و خلالی خرد کرده‌اید، روی سینی ریخته و آن را روی شوفاژ یا بخاری قرار دهید؛ در این روش خشک شدن پیاز، زمان زیادی نیاز است.

طرز تهیه پودر پیاز در توستر

در این مرحله ابتدا پیازها راپوست بگیرید و بشویید؛ بعد از آنکه آن‌ها را خشک کردید، به صورت خلالی ریز خرد کنید؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که خلال‌های پیاز خیلی ریز باشند چرا که در غیر این صورت به سختی خشک می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  این غذا هارو نخور چون اضطراب می‌گیری

فر را از قبل روشن کرده تا گرم شود؛ سپس پیازها را درون سینی فر ریخته و به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید؛ در این فاصله هم هخر چند دقیقه یکبار سینی فر را درآورده و پیاز را زیر و رو کنید؛ توجه داشته باشید که درجه فر نباید بیش از اندازه زیاد باشد؛ چرا که گرمای زیاد باعث تغییر رنگ و طعم پیازها می‌شود؛ بعد از آنکه آب پیازها به طور کامل گرفته شد، آن‌ها را درون آسیاب ریخته و پودر کنید.

طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز در آفتاب

این روش تهیه پیاز خشک بسیار قدیمی است و از دیرباز تا کنون استفاده می‌شود؛ معایب خشک کردن پیاز به این روش، این است که شما میاز به مکانی دارید که آفتاب به صورت مستقیم بتابد؛ از سوی دیگر برای استفاده از این روش، فصل تابستان مناسب است؛ چرا که به آفتاب مستقیم نیاز است.

نکات مهم در طرز تهیه پودر پیاز

  • بهتر است از پیاز سفید یا زرد رنگ استفاده کنید؛ چرا که عطر و بوی بیشتری دارد و بعد از خشک شدن نیز بوی آن حفظ می‌شود.
  • بعد از آماده کردن پودر خشک پیاز، آن را در یخچال قرار دهید تا رطوبت محیط را به خود جذب نکند؛ همچنین بعد از هر بار مصرف هم درب آن را بلافاصله ببندید.
  • در نهایت توجه داشته باشید که هر عدد پیاز حدود یک قاشق غعذاخوری پودر می‌دهد؛ بنابراین برای تهیه پودر سعی کنید مقدار مصرف دوماه را در نظر بگیرید و بیشتر از آن آماده نکنید تا ماندگاری بهتری داشته باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 دی 1402 در 10:16 ب.ظ

    سلام ، سوال اینجا است پیاز در هوای آزاد میکروب ها را جذب می‌کند چه باید کرد ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…