5 راهکار مفید برای درمان اهمال کاری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر حس می‌کنید که همه وظایف خود را نصفه نیمه رها می‌کنید و نمی‌توانید هیچ کاری را تا پایان آن به سرانجام برسانید، این مطلب برای شماست.
درمان اهمال کاری

درمان اهمال کاری می‌تواند تغییرات بسیار شگفت انگیزی را در زندگی شما به‌ وجود بیاورد. افراد اهمال کار معمولا در ابعاد مختلف زندگی خود مانند تحصیلی، حرفه و شغلی و شخصی و اجتماعی خود شکست می‌خوردند. زیرا این افراد نمی‌توانند برنامه‌هایی که برای زندگی و موفقیت خود در پیش گرفته‌اند رابه درستی اجرا کنند تا موفق شوند. امروزه متاسفانه اهمال کاری شیوع بالایی دارد. این شیوع بالا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. با درمان اهمال کاری می‌توانید تضمین بیشتری بر موفقیت خود کنید و یاد بگیرید که کار امروز خود را به فردا نیندازید. با دلتامگ همراه باشید تا به درمان اهمال کاری بپردازید.

اهمال کاری چیست؟

اهمال کاری با تنبلی تفاوت دارد. اهمال کار به شخصی می‌گویند که مدام کار‌ها و وظایف خود را پشت گوش می‌اندازد و با به تعویق انداختن کار هایش مدام شکست را تجربه می‌کند. این افراد معمولا همان اشخاصی هستند که همه درس‌هایشان را برای شب تلمبار می‌کنند و هنگامی که در امتحان نمره خوبی کسب نمی‌کنند تصمیم می‌گیرند تا برای آزمون بعدی به نحو بهتری برنامه ریزی کنند و زمان زیادی را برای هر درس بگذارند اما هر دفعه همینطور شب امتحانی عمل می‌کنند. افراد اهمال کار معمولا همه پروژه های خود را نیز همینطور انجام می‌دهد. در واقع هر کاری که ضرورت دارد و باید در اولین فرصت آن را به انجام برسانند را پشت گوش می‌اندازند.

درمان اهمال کاری

علل ابتلا به اهمال کاری چیست؟

اولین دلیلی که افراد را به اهمل کاری مبتلا می‌کند، کمال گرایی است. افرادی که کمال گرا هستند به دلیل اینکه توقع دارند همه برنامه‌ها و کارهایشان عالی پیش رود، در مواقعی ترجیح می‌دهند آن کار را اصلا انجام ندهند تا اینکه آن را نتوانند به نحو احسن انجام دهند و همین مورد باعث می‌شوند تا اصلا آن کار را شروع نکنند. این افراد نمی‌توانند برای خود یک تصمیم مناسب بگیرند و اگر هم یک تصمیم بگیرند قطعا بعدا از اتخاذ آن پشیمان خواهند شد. یک برنامه ریزی خوب و قابل اجرا خیلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به وظایفی که باید انجام دهید برسید.

درمان اهمال کاری

درمان اهمال کاری

با اصلاح سبک تصمیم گیری، تصمیم گیری درست و بجا، کنار گذاشتن کمال گرایی و ساختن عادت‌های خوب به جای عادت به تعویق انداختن کار می‌توانند به درمان اهمال کاری خود بپردازند. اگر می‌خواهید عادت‌های خوب و مثبت بسازید و سبک زندگی خود را به شیوه‌ای مثبت اصلاح کنید این مطلب معرفی 4 کتاب روانشناسی برای تجربه زندگی بهتر را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی:  با این وسیله خانه خود را مدرن و به‌روز کنید

درمان اهمال کاری

درمان اهمال کاری با تغییر سبک زندگی

اگر شمابه دنبال یک درمان تاثیرگزار هستید که بتواند به طور کلی شما را از شر اهمال کاری راحت کند، بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید. یک برنامه بچینید و اگر فکر می‌کنید قادر به انجام اینکار نیستید دلتامگ یک برنامه کلی به شما رائه خواهد داد تا با توجه به زندگی خود آن را تغییر دهید. این برنامه شامل یک ساعت خواب و بیداری منظم است. بهتر است که قبل از ساعت 12 شب بخوابید و قبل از ساعت 9 صبح، روز خود را آغاز کنید. هر روز ساعاتی را برای مطالعه خود اختصاص دهید و در راستای آگاهی و بینش خود تلاش کنید. ورزش را حتما در برنامه روزانه خود بگنجانید. شاید فکر کنید که از نظر بدنی نیاز به ورزش دارید اما باید بدانید که ذهن شما به ورزش نیاز دارد. اگر برایتان مقدور است به باشگاه بروید به دلیل اینکه سر یک ساعت و روزهای مشخصی موظف باشید ورزش کنید به شما نظم خواهد داد.

درمان اهمال کاری با قانون 5 ثانیه

این قانون بسیار ساده است فقط باید سعی کنید تا هر وظیفه‌ای که به عهده دارید را همان لحظه و قبل از اینکه 5 ثانیه بگذرد انجام دهید. برای مثال تصمیم دارید که درس بخوانید تا عدد 5 بشمارید و سپس بدون معطلی بلند شوید و بروید سراغ درس خواندن. اما نکته قابل توجه قانون این است که باید در همان لحظه و بدون معطلی و زمان خریدن آن را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…