با این وسیله خانه خود را مدرن و به‌روز کنید

6
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر به دنبال این هستید تغییری زیبا و دلچسب در خانه خود ایجاد کنید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
خانه مدرن و به روز

حتما می‌دانید که پرده‌‌ها نقش بسیار مهمی را در زیبایی خانه شما‌ ایفا می‌کنند. گاهی برای ایجاد تغییر در دکور خانه می‌توانید تغییراتی در پرده‌های منزل ایجاد کنید. چگونه می‌توان پرده‌ها را زیباتر کرد؟ پیشنهاد جذابی برای شما در نظر گرفته‌ایم. در این مطلب از دلتامگ به معرفی انواع والان پرده در دکور منزل می‌پردازیم.

انواع والان پرده در دکور منزل

والان، یکی از اجزای تزیینی پرده است که زیبایی دو چندانی به پرده‌ها می‌بخشد. علاوه بر پرده‌ها، شما می‌توانید از والان پرده، به‌صورت جداگانه برای تزیین پنجره‌های خود بهره ببرید. والان پرده در رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های متفاوتی در بازار موجود است که متناسب با دکوراسیون خانه خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

والان پرده مدل دستمال گردن

این مدل والان پرده طوری طراحی شده است که بریدگی‌های آن شبیه به دستمال گردن آقایان است. نوک تیزی که برای هر برش این والان در نظر گرفته می‌شود، دلیل اصلی این نام است. این مدل والان پرده مناسب برای اتاق پذیرایی بوده و ظاهری رسمی‌تر به اتاق می‌بخشد، بخصوص اگر همراه با پرده آویخته شود.

انواع والان پرده در دکور منزل

والان تاب‌دار

این مدل والان بسیار استادانه دوخته می‌شود و یک پارچه یکدست است که با حالتی تاب‌دار در بالای میل پرده قرار می‌گیرد و ادامه آن از دو طرف آویزان می‌ماند. این نوع والان پرده با هر جنسی دوخته می‌شود و در هر اتاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع والان پرده در دکور منزل

والان پرده ساده و پاکتی از انواع والان پرده در دکور منزل

این مدل والان پرده را می‌توان متداول‌ترین مدل و ارزان‌ترین آن دانست. دوخت این نوع والان ساده است و فقط نیاز به یک نوع پارچه با دوخت و برش ساده دارد. معمولا از مدل والان ساده و پاکتی برای پوشاندن میل پرده استفاده می‌شود و نسبت به مدل‌های دیگر غیر رسمی‌تر است.

والان پرده ساده و پاکتی

والان پرده بالونی/ پفکی

همان‌طور که از نامش پیداست، این مدل والان پرده همانند بالون است که ظاهری پف کرده و توپر دارد و بخاطر ظاهر پفکی که دارد با نام والان پفکی نیز شناخته شده است. معمولا والان بالونی از پارچه‌های نخی سبک دوخته می‌شود و در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی موجود است. از این مدل والان اغلب به‌عنوان پرده آشپزخانه استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  2 روش جادویی قلمه زدن دیفن باخیا و افزایش تعداد پاجوش

والان پرده بالونی/ پفکی

والان مدل شال گردن

این مدل والان همانند والان تاب‌دار، یک تکه است. پارچه والان همانند شال گردن به دور میل پرده پیچیده می‌شود و از دو طرف آویزان می‌ماند. این مدل نه خیلی رسمی است نه عادی و غیررسمی و معمولا از پارچه‌های سبک دوخته می‌شود. نصب این مدل والان پرده یکی از آسان‌ترین‌ها است.

والان مدل شال گردن

پنل تکی

اگرچه همه این مدل والان‌ها را می‌توان به‌صورت تکی هم استفاده کرد، اما استند تکی مدلی است که صرفا فقط به‌صورت تکی استفاده می‌شود. از پنل تکی معمولا برای پنجره آشپزخانه استفاده می‌شود، چراکه خیلی حالت رسمی و مناسب برای اتاق‌ پذیرایی ندارد.

پنل تکی

والان پرده رولی از انواع والان پرده در دکور منزل

این نوع والان پرده نیز از جمله والان‌هایی است که به تنهایی بسیار کاربرد دارد. بخصوص برای اتاق خواب و آشپزخانه می‌توان از این والان به تنهایی استفاده کرد و فقط برای جلوگیری از آفتاب و نور آن را باز و بسته کرد.

والان پرده رولی

کتیبه

این نوع والان نیز نوعی والان حساب می‌شود با این تفاوت که همانند قابی، میل پرده و ناحیه اطراف آن را می‌پوشاند. کتیبه معمولا از جنس چوب است و از مواد سبکی ساخته می‌شود و طرح رویه آن مشابه جنس و رنگ پرده قرار می‌گیرد. در برخی خانه‌ها، کتیبه پنجره به‌صورت حکاکی شده از قبل وجود دارد.

کتیبه

 

6 دیدگاه

  1. مریم اردیخانی

    14 تیر 1401 در 11:35 ق.ظ

  2. ناشناس

    14 تیر 1401 در 8:36 ب.ظ

  3. ناشناس

    14 تیر 1401 در 10:18 ب.ظ

  4. ناشناس

    15 تیر 1401 در 2:42 ق.ظ

  5. ناشناس

    12 مرداد 1401 در 11:47 ب.ظ

  6. ناشناس

    26 مرداد 1401 در 11:09 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…