اینجا بعد از مرگ برایتان خانه لوکس می‌سازند!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قبرستان‌ها معمولا باید مکان‌های ترسناک و وهم‌آوری باشند که هرکسی با رفتن به آنجا به یاد مرگ و آخرت بیفتد؛ اما بعضی از قبرستان‌ها آن‌قدر عجیب‌وغریب و جذاب هستند که نه جایی برای مرگ که به جایی برای زندگی تبدیل شده‌اند!
قبرستان ماموس

قبرستان عجیب فیلیپین که به قبرستان ماموس مشهور است دقیقا چنین مکانی است! جایی که اقوام مردگان نه از عزیزشان؛ بلکه از مکان دفن او نمی‌توانند دل بکنند! اگر دلتان می‌خواهد با این مکان اسرارآمیز و عجیب آشنا شوید، این مقاله از دلتامگ را از دست ندهید.

قبرستان ماموس کجاست؟

این قبرستان عجیب‌وغریب در مانیل، پایتخت فیلیپین واقع شده است. قبرهای این قبرستان در دو طرف خیابانی که به خیابان ماموس مشهور است قرار گرفته و فضای این منطقه را بسیار زیبا کرده‌اند! اینجا قبرستانی است که چینی‌های پولدار فیلیپین برای خودشان ساخته‌اند تا حتی بعد از مرگشان هم زندگی لوکسشان ادامه یابد. حتما از خودتان می‌پرسید مگر ممکن است که یک قبرستان فضای یک منطقه را زیبا کند؟ بله اگر قبرهای این قبرستان آن‌چنان لوکس و بی‌نظیر باشند که حتی ثروتمندان شهر هم دلشان بخواهد آنجا خانه بخرند!

قبرستان ماموس کجاست؟

قبرستان ماموس در فیلیپین چگونه است؟

اینجا در واقع یک محله لوکس و شیک است که قبرها خانه‌های آن هستند؛ اما این قبرها اصلا عادی نیستند. مقبره‌های منحصربه‌فرد این قبرستان درست مانند خانه‌های لوکس و مدرن ساخته شده و امکاناتی مانند آشپزخانه، حمام‌های مجهز، اتاق‌های باشکوه و… دارند. این قبرها چنان لوکس هستند که حتی زنده‌ها هم دلشان می‌خواهد آنجا بمانند و زندگی کنند!

چه داستانی در پس قبرستان ماموس وجود دارد؟

تاریخ ساخت این قبرستان با خانه‌های باشکوهش به قرن 19 میلادی برمی‌گردد، زمانی که استعمارگران اسپانیایی کنترل مانیل را در اختیار داشتند. اسپانیایی‌ها به چینی‌ها اجازه دفن مردگانشان را در قبرستان کاتولیک‌ها نمی‌دادند پس چینی‌ها نیز دست به کار شدند و شروع به ساخت قبرستانی مخصوص خودشان کردند! آن‌‎ها یک زمین 5 هکتاری را در 4 کیلومتری شمال شهر خریداری کردند و از آنجایی که احترام خیلی زیادی برای مردگان خود قائل بودند قبرهای این قبرستان را به شکل خانه‌های لوکس و شیک ساختند. جالب اینجاست که این قبرستان، دومین قبرستان تاریخی مانیل است و هیچ کودکی در آن دفن نمی‌شود!

مطلب پیشنهادی:  پیشگیری از سکته فقط با خوردن این ماده غذایی!

چه داستانی در پس قبرستان ماموس وجود دارد؟

اقوام متوفی در قبرستان کنار مرده‌هایشان می‌مانند!

نکته عجیب و جالب دیگر این است که خانه‌های قبرستان ماموس همه جور امکاناتی مثل آب و برق و تلفن هم دارند و چنان راحت هستند که اقوام متوفی در آن‌ها ساکن می‌شوند و خانه را با عزیز مرده خود تقسیم می‌کنند. حالا این قبرستان نه‌تنها یکی از گران‌ترین قبرستان‌های دنیاست؛ بلکه درست مانند قبرهای آن درست مانند قبر پنجره دار در لیست عجیب‌ترین قبرهای دنیا قرار دارند. ورود به آن رایگان است؛ اما راهنمایانی در آنجا حضور دارند که مکان‌های مهم قبرستان را در ازای 200 پزو به شما نشان دهند.

یک نظر

  1. همراه با شما

    17 فروردین 1403 در 1:36 ق.ظ

    خوش به سعادت اوناییکه اونجا دفن می شنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…