بهترین راه های افزایش تمرکز

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه با وجود مشغله ها و درگیری های فکری بسیار، توجه انتخابی برای انجام وظایف بسیار سخت است. اگر می‌خواهید باانجام راه هایی ساده متمرکز تر شوید و موفق تر به وظایفتان برسید، این مطلب برای شماست.
راه های افزایش تمرکز

راه های افزایش تمرکز می‌توانند با بالا بردن دقت، توجه و تمرکز شما در بسیاری از مسائل زندگیتان کمک کند. تمرکز با تمرین به دست می‌آید و اگر شما در حال حاضر نمی‌توانید روی وظایف خود متمرکز بمانید، نگران نباشید و فقط با انجام تمریناتی برای راه های افزایش تمرکز، به آن بهبود ببخشید. با دلتامگ همراه باشید تا با راه های افزایش تمرکز آشنا شوید.

تمرکز چیست؟

تمرکز به معنای توجه انتخابی به یک وظیفه، فعالیت درسی یا ذهنی و موضوعی خاص است. تمرکز با تمرینات ذهنی به دست می‌آید و به شما در یادگیری، حل مسائل مختلف و جدید، یا انجام وظایفی که به توجه خاصی نیاز دارد، کمک می‌کند. تمرکز می‌تواند باعث افزایش بهره وری و عملکرد بهینه شما در انجام وظایف مورد نظرتان شود. شما می‌توانید با عمل کردن به راه های افزایش تمرکز، متمرکز تر باشید و وظایفتان را با موفقیت بیشتری به انجام برسانید.

راه های افزایش تمرکز

در ادامه چند مورد از راه های افزایش تمرکز را به اختصار برای شما توضیح می‌دهم تا در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشید.

تمرینات تنفس و آرامش

تمرین کنید که عمیق و آرام نفس بکشید. در طول روز چندین بار به مدت زمان یک دقیقه چشمانتان را ببندید و اگر امانش برای شما فراهم است به یک فضای باز بروید و نفس هی عمیق بکشید. یعی کنید در این یک دقیقه ذهن خود را از هر چیزی خالی کنید و فقط به نفس کشدنتان فکر کنید. سعی کنید تنفس دیافگرامی داشته باشید. یعنی هنگام نفس کشیدن شکمئ شما بالا و پایین می‌رود و شما عمیق تر نفس خواهید کشید. این فرایند یک دقیقه ای را چند بار در طول روز انجام دهید تا آرامش بیشتری را تجربه کنید.

ایجاد محیط مناسب

محیط فعالیت خود را برا اساس سلیقه شخصی و نیاز هایتان بچینید. به یاد داشته باشید یکی ار زاه های افزایش تمرکز، فضا و محیطی آرام است که شما بدون صدا های مزاحم به وظایف خود برسید. سعی کنید در محیطی که کار به فعالیت می‌پردازید، از نور طبیعی استفده کنید. زیرا نور خورشید احساس بهتری را در شما ایجاد می‌کند و برای شادابی شما نیز موثر است.

مطلب پیشنهادی:  ماسک هویج، معجزه‌ای برای پوست شما

راه های افزایش تمرکز

مدیتیشن و یوگا

شما با انجام تمرین های مدیتیشن و یوگا به ذهن خود آرامش بیشتری می‌دهید و این به شما برای تمرکز بهتر کمک خواهد کرد. سعی کنید صبح خود را با مدیتیشن آغاز کنید و حداقل 10دقیقه برای آن زمان بگذارید. شب ها قبل خواب نیز حداقل 10 دقیقه مدیتیشن کنید تا با ذهنی آرام تر به خواب بروید. ذهن انسان به دلیل مشغله و درگیری های بسیاری که در طول روز با آن سرو کار دارد، نیاز دارد تا به آرامش نسبی برسد.

راه های افزایش تمرکز

ذهن خود را خلوت کنید

به یاد داشته باشید ذهنی که مدام درگیر مشغله و درگیری است نمی‌تواند متمرکز بماند. زیرا ذهن شما برای یادگیری، انجام فعالیت های ذهنی، حل مسئله و انجام وظایفتان به آرامش احتیاج دارد. برای آرام کردن ذهن خود و تخلیه هیجانات ناشی از مشغله های خود می‌توانید آن ها بنویسید. با نوشتن ذهن شما تخلیه و در پی آن آرام خواهد شد. اگر حس کردید حین انجام وظایفی که به تمرکز نیاز دارند، یک موضوعی خاص ذهن شما را به خود مشغول کرده است، چند دقیقه برای آن موضوع وقت بگذارید و به آن فکر کنید تا آن برای شما کمرنگ شود.

همیشه برنامه ریزی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه ریزی روزانه برای خود تهیه کنید و از آن یک لیست انجام کار هم بسازید. زمان انجام فعالیت هایتان را در آن یادداشت کنید تا با نظم بیشتری به فعالیت هایتان بپردازید. ذهن شما وقتی بداند که در هر زمان چه فعالیتی را باید انجام دهد متمرکز تر خواهد شد. زمان خود را به خوبی مدیت کنید.

راه های افزایش تمرکز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…