با ارزانترین شهرهای ایران برای سفر آشنا شوید!

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایران شهرهای بسیاری برای سفر و گردش دارد. تقریبا در هر نقطه‌ای از ایران می‌توانید یک مکان خاص و جذاب را پیدا کنید که گردشگران را به خود جذب کرده است. با این حال سفر به بعضی از شهرهای ایران بسیار هزینه‌بر است در مقابل شهرهایی وجود دارند که سفر به آن‌ها نه‌تنها دل‌چسب است؛ بلکه هزینه‌های کمتری هم دارد.
ارزانترین مقاصد سفر در ایران

ارزانترین مقاصد سفر در ایران می‌توانند گزینه مناسبی برای تعطیلات نوروز باشند که هزینه‌های کمتری روی دست شما خواهند گذاشت. برخلاف گران ترین مقاصد سفر در ایران، مقاصد ارزان می‌توانند گزینه‌های بهتری برای سفر باشند. با دلتامگ همراه باشید.

تهران یکی از ارزانترین شهرهای ایران برای مسافرت!

حتما تعجب می‌کنید که نام تهران را در لیست ارزانترین مقاصد سفر در ایران ببینید! با این حال باید بگوییم هرچند زندگی در این شهر بسیار سخت و پرهزینه است؛ اما سفر به آن در ایام نوروز بسیار کم‌هزینه است! در تعطیلات نوروز بسیاری از تهرانی‌ها به سایر شهرهای ایران سفر می‌کنند و این شهر خلوت می‌شود. با خلوت شدن شهر هزینه حمل‌ونقل و بسیاری از هزینه‌های دیگر در این شهر کاهش می‌یابد و می‌تواند یک مقصد عالی برای گردشگران باشد.

تهران یکی از ارزانترین شهرهای ایران برای مسافرت!

کردستان یکی از ارزانترین مقاصد سفر در ایران

شاید عجیب نباشد اگر بگوییم ارزانترین سفر داخلی‌تان را می‌توانید به استان کردستان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیرش داشته باشید. آب‌وهوای این استان در فصل‌های بهار و تابستان فوق‌العاده است. هرچه در دل این استان پیش بروید زیبایی‌های بیشتری را خواهید دید. از دریاچه زریوار تا روستای پلکانی پالنگان جز زیبای و شگفتی چیزی وجود ندارد. در تعطیلات نوروز سفر به این استان می‌تواند بهترین سفر عمر شما باشد!

سفر به ایلام و دیدن تمدن چند هزار ساله آن

سفر به ایلام و دیدن تمدن چند هزار ساله آن

یکی دیگر از ارزانترین مقاصد سفر در ایران، استان ایلام است که در جای‌جای آن می‌توان یادگارهایی از تمدن بزرگ ایلامیان را دید.  کوه قلاقیران، قلعه قیران، غار طلسم خان، تپه چغاگلان، موزه تاریخ طبیعی، شهر باستانی سیروان، تنگه بهرام چوبین تنها بخشی از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبا و تماشایی این استان هستند. ایلام یکی از ارزان‌ترین استان‌های غرب کشور است که سفر به آن هزینه چندانی ندارد. از خورد و خوراک تا اقامتگاه ارزان، هرچیز با صرفه‌ای که بخواهید در این استان پیدا می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  خوشمزه‌ترین رولت خامه‌ای را بدون فر آماده کنید

لرستان سرزمین آبشارهای ایران

لرستان سرزمین آبشارهای ایران

لرستان نیز یکی دیگر از ارزانترین مقاصد سفر در ایران است که با طبیعت بکر و شگفت‌انگیز و آبشارهای تماشایی‌اش به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است. سفر به این منطقه به دلیل داشتن اقامتگاه‌های ارزان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. طبیعت این منطقه به دلیل قرارگیری در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس خاص و منحصربه‌فرد است و از طرفی قدمت 4000 ساله آن سبب شده که جاذبه‌های تاریخی بسیار هم داشته باشد. تنگه شیرز، آسیاب گبری، قلعه فلک افلاک، دریاچه کیو، پارک جنگلی شور آب تنها بخشی از جاذبه‌های بی‌نظیر این استان هستند.

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    20 اسفند 1402 در 9:00 ب.ظ

    هرچهار تا استان زیبان هرکدام را که انتخاب کردن انشاالله سفری خوبی با سال خوبی داشته باشند

    پاسخ

  2. ناشناس

    21 اسفند 1402 در 1:05 ق.ظ

    هرچه قدر ارزان هم باشند بازهم با این حقوق بازنشستگی نمیشود .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…