خوشمزه‌ترین رولت خامه‌ای را بدون فر آماده کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک شیرینی خانگی مجلسی درست کنید اما فر ندارید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه رولت خامه ای

رولت خامه ای جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که مورد پسند افراد بسیاری است؛ معمولا برای درست کردن شیرینی رولت نیاز به است؛ به همین دلیل افراد بسیاری به دلیل کمبود امکانات از طرز تهیه رولت پشیمان می‌شوند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه رولت خامه ای با بیسکویت پتی بور را به شما آموزش دهیم که برای پخت آن نیازی به فر ندارید؛ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر

طرز تهیه رولت خامه ای

طرز تهیه رولت یخچالی با خامه صبحانه

برخلاف تصور بسیاری از افراد طرز تهیه رولت خامه ای بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ تنها کافی است کمی حوصله به خرج داده و مرحله به مرحله آموزش رولت خامه ای را ببینید.

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه این شیرینی رولت خامه ای لازم است که بیسکویت‌ها را درون ظرف مناسبی ریخته و با هر وسیله‌ای که در دسترس دارید به خوبی پوره کنید.

مرحله دوم طرز تهیه رولت یخچالی

بعد از آنکه بیسکویت را پودر کرده و کنار گذاشتید، در یک کاسه دیگر پودر قند، پودر نارگیل و خامه صبحانه را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری به دست آید.

طرز تهیه رولت خامه ای

مرحله سوم طرز تهیه رولت خامه ای

در این مرحله مقداری خامه صبحانه را با شیر و پودر کاکائو مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم می‌زنیم تا خامه با شیر به خوبی ترکیب شود و در ادامه شکلات سکه‌ای را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله توجه داشته باشید که مخلوط شیر نباید به نقطه جوش برسد و بعد از آنکه شکلات درون ترکیب شیر حل شد، سس آماده را همانطور داغ روی بیسکویت‌های پودر شده بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:  جهان در حیرت جاذبه های شوشتر فرو رفته است!

مرحله پنجم تهیه رولت با بیسکویت پتی بور

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای، بعد از آنکه مواد را با دست به خوبی ورز دادید، خمیر لطیفی به دست می‌آید که لازم است آن را روی یک سطح صاف پهن کنید. در این مرحله اگر خمیر هنگام پهن کردن دچار ترک شد، می‌توانید مقداری آب به مواد اضافه کنید و مواد را مجدد ورز دهید.

طرز تهیه رولت خامه ای

مرحله ششم

در این مرحله یک عدد کیسه فریزر را روی خمیر بکشید و با کمک وردنه خمیر را به قطر ۷ میلی‌متر باز کنید؛ سپس اطراف خمیر را با استفاده از کارد برش دهید تا صاف شود و بعد کیسه فریزر را از روی آن بردارید.

مرحله پایانی طرز تهیه رولت خامه ای

در نهایت از مواد شکلاتی که آماده کرده‌اید با استفاده از قاشق روی همه قسمت‌های خمیر بمالید؛ حال با استفاده از کیسه‌ای که زیر خمیر پهن کرده‌اید آن را رول کرده و بپوشانید و سر و ته کیسه را ببندید تا هوا به درون شیرینی نفوذ نکند؛ در آخر رولت را به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار داده تا سفت شود؛ بعد از گذشت این مدت زمان شیرینی را از یخچال خارج کنید، برای تزیین رولت خامه ای هم می‌توانید از شکلات ذوب شده یا پودر قند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…