ریه‌هایتان را پر از اکسیژن تازه کنید؛ پارک جنگلی چالدره!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنگل‌ها مکان‌های بکر و سرسبز روی زمین هستند که وقتی به آنجا قدم می‌گذارید ریه‌هایتان مملو از اکسیژن تازه می‌شود.
پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مازندران است که سکوت و آرامش بی‌اندازه‌اش شما را غرق در رویا و خیال خواهد کرد. همراه دلتامگ یک سفر جذاب و دلپذیر به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی مازندران داشته باشید.

پارک جنگلی چالدره کجاست؟

در غرب استان مازندران و در میانه رودهای دو هزار و سه هزار، جایی در 18 کیلومتری تنکابن یک پارک جنگلی اعجاب‌انگیز وجود دارد که سفر به آن روح تازه‌ای به شما می‌بخشد. این جنگل زیبا که در مسیر جاده دو هزار واقع شده توسط رودخانه‌های دو هزار و سه هزار از شمال، جاده سه هزار از شرق و دامنه کوه‌های سیالان از جنوب احاطه شده است.

چرا باید پارک جنگلی چالدره را از نزدیک دید؟

چرا باید پارک جنگلی چالدره را از نزدیک دید؟

طبیعت منحصربه‌فرد این جنگل به‌تنهایی برای مجذوب کردن شما کافی است، با این وجود حیات‌وحش این جنگل نیز جذابیت‌های بسیاری دارد. از جمله حیوانات پارک جنگلی چالدره می‌توان به پستاندارانی مانند مرال، شوکا، گراز، پلنگ، شغال، گربه جنگلی و تشی و خزندگانی مانند غوک درختی، قورباغه، لاک‌پشت، مار معمولی، سمندر و مارمولک اشاره کرد.

همچنین در این پارک انواع ماهی‌های سرد آبی از جمله قزل‌آلا و آزاد (مهاجر) وجود دارد و اگر در دل جنگل قدم بزنید صدا نغمه‌ پرندگانی چون قرقاول، گنجشک، قمری، کبوتر، فاخته، دارکوب، کلاغ‌سیاه، زاغ و سار خواهید شنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش رنگ به کودکان پیش دبستانی+ 5 روش آسان و کاربردی

پارک جنگلی چالدره کجاست؟

امکانات پارک جنگلی چالدره چیست؟

میز و نیمکت، سرویس‌های بهداشتی، رستوران‌های شیک با فضایی دل‌پذیر، کافه‌های تابستانی و زمستانی و آلاچیق‌های جنگلی بخشی از امکانات این پارک هستند. همچنین در این پارک نمایشگاهی وجود دارد که برخی از آثار هنری هنرمندان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

اقامت در پارک جنگلی چالدره چگونه است؟

با اجاره کلبه در پارک جنگلی چالدره می‌توانید یک شب رویایی را به خود هدیه ببخشید. این کلبه‌ها با ظاهر سنتی و زیبای خود دارای امکاناتی مانند یخچال، تختخواب، سرویس بهداشتی و امکانات سرمایشی و گرمایشی هستند.

اقامت در پارک جنگلی چالدره چگونه است؟

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی چالدره کی است؟

جنگل‌ها مانند دیگر گوشه‌های طبیعت در هر فصل از سال زیبایی خود را دارند. پارک جنگلی چالدره نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ اما فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این مجموعه جذاب جنگلی است. طراوت بهار هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد و رنگ‌های رویایی پاییز، هر گردشگری را به دنیای خیال و آرزو می‌کشاند.

تعداد کلمات مطلب: 369

یک نظر

  1. همراه با شما

    13 فروردین 1403 در 5:43 ب.ظ

    جای جای ایرانمان زیباست با دیدن این زیبایهاارامش میگیرم خسته نباشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

گلاب گیری در خانه به 3 روش ساده برای افراد مبتدی

گلاب یکی از عرقیات محبوب در طب سنتی است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد؛ با توجه به اینکه …