شهر جهانی انگور کجاست؟

0
21
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میوه‌های بهاری و تابستانی جذابیت زیادی برای اکثر مردم دارند.
شهر انگور ایران

شهر انگور ایران را می‌شناسید؟ انگور یکی از میوه‌هایی است که با توجه به طعم شیرین و مزه‌ی خوشایندش، از قدیم الایام در تمامی نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است. برخی میوه‌ها تنها در برخی کشورها وجود دارد اما انگور یکی از میوه‌های باستانی است که از زمان‌های قدیم در همه کشورهای دنیا یافت می‌شد. هر شهری به یک چیزی معروف است. برخی شهرها به یک نوع گیاه، درخت، میوه، محصولاتی خاص و یا حتی مکان‌های گردشگری شهرت دارند. شما می‌دانید که پایتخت گل ایران کجاست؟

معمولا هر شهری یک ویژگی خیلی بارز و خاص دارد. شهری که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم به شهر انگور جهان شهرت یافته است. با دلتامگ همراه باشید تا با شهر انگور ایران آشنا شوید.

شهر جهانی انگور در ایران است

شهر انگور ایران بهترین نوع انگور را در سراسر دنیا دارد. ملایر که در استان همدان یکی از استان‌های باستانی ایران است، قرار دارد. استان همدان یکی از استان‌های غربی ایران است و آب و هوایی کوهستانی دارد. ملایر به شهر انگور ایران شهرت یافته است. ملایر سالیانه بیشترین تولید را در زمینه انگور،کشمش و شیره انگور دارد. برگ انگور یا برگ مو نیز در بین مردم جهان محبوبیت زیادی دارد و با آن غذاهای مختلفی تهیه می‌شود که از معروف‌ترین این غذاها، دلمه برگ مو است.

شهر انگور ایران

این شهر به عنوان یکی از بهترین تولید کننده انواع انگور در کشور شناخته شده و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان به محصولات کشاورزی به ملایر سفر می‌کنند تا از این محصولات لذت ببرند. دیدن درختان انگور سبز و زیبا با آن خوشه‌های زیبای انگور که از درخت آویزان شده است، دل شما را خواهد برد.

بهترین انگور ایران در کدام شهر است

شهر انگور ایران در استان همدان و شهر ملایر است. انگور ملایر به دلیل خواص غذایی و پزشکی‌ای که دارد، مورد توجه همگان قرار گرفت است. این انگورها به دلیل شیرینی، طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که دارند، به عنوان میوه محبوبی در بازارهای داخلی و خارجی شناخته می‌شوند. همچنین از این انگورها برای تولید کشمش، شیره و سایر فرآورده‌های متنوع استفاده می‌شود که در بازارهای داخلی و بین‌المللی مورد استقبال قرار می‌گیرند. همدان در صادرات یکی از بزرگترین قطب‌های ایران است.

مطلب پیشنهادی:  این زنجیرهای طلا امسال خیلی مد شده‌اند

سالانه در این شهر درختان انگور بیشتری کاشته می‌شود. صنعت انگور کاری در ملایر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با بیش از 800 سال تاریخچه تولید انگور در منطقه جوزان و سابقه بسیار طولانی در این زمینه، ملایر به یکی از مهم‌ترین مراکز تولید انگور در ایران تبدیل شده است. این تولیدات بسیار با کیفیت و متنوع هستند.

شهر انگور ایران

با اینکه در بسیاری از شهرهای ایران انگور تولید می‌شود اما با این حال شهر انگور ایران یعنی ملایر، انگورهای باکیفیت‌تر و خوشمزه‌تری را تولید می‌کند.  علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به عنوان یکی از محصولات صادراتی مهم ایران در بازارهای جهانی شناخته شده‌اند.

انواع انگور در شهر انگور ایران

  • انگور یاقوتی: میوه نوبرانه تابستانی است. درشت‌تر از سایر انگور ها است.
  • بی دانه: از این نوع انگور بیشتر برای تولید کشمش استفاده می‌شود. از این انگور با عنوان انگور مجلسی نیز استفاده می‌شود.
  • انگور شانی: سیاه و تیره است و باید سریعا آن را مصرف کنید.
  • حسینی: جزو خوشمزه‌ترین انگورهای ایران به شمار می‌آید.

 

تعداد کلمات مطلب: 527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
  • شهر آناناس

    شهر آناناس ایران کجاست؟

    شهر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر د…
  • شفق قطبی ایران کجاست؟

    شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عروس زاگرس ایران کجاست؟

جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …