ترسناک ترین سیاره های جهان را بشناسید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی از جهان هستی حرف می‌زنیم منظورمان همین هشت سیاره منظومه شمسی نیست! در واقع ما درباره 700کوینتیلیون سیاره ، 1024 ستاره و... صحبت می‌کنیم که بعضی از آن‌ها به شکل ترسناکی عجیب هستند.
ترسناک ترین سیاره های جهان

ترسناک ترین سیاره های جهان هستی ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند که سبب شده زندگی روی آن‌ها بسیار وحشتناک باشد. این سیاره‌ها هرچقدر هم ترسناک شاید امکان زندگی در سیارات دیگر برا انسان را فراهم کنند! دلتامگ در این مقاله به معرفی چند سیاره بسیار ترسناک خواهد پرداخت، با ما همراه باشید.

سیاره OTS 44 مرگبارترین سیاره جهان!

در میان لیست ترسناک ترین سیاره های جهان این سیاره جایگاه ویژه‌ای دارد. نام آن را سیاره قاتل گذاشته‌اند. این سیاره یکی از بزرگترین سیاره‌های جهان هستی است که 11 برابر بزرگ‌تر از مشتری است. نکته عجیب درباره این سیاره آن است که در هیچ مدار مشخصی حرکت نمی‌کند و به هر سمتی در فضا پرتاب می‌شود؛ اما قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که در مسیرش هرچیزی که باشد را نابود می‌کند! در واقع مدام در حال برخورد با سیاره‌ها و دیگر اجرام آسمانی و بلعیدن آن‌ها است! با این حال خیالتان راحت چون این سیاره 554 سال نوری با زمین فاصله دارد و اگر روزی به زمین برسد احتمالا زمین به دلایل دیگر نابود شده است!

سیاره OTS 44 مرگبارترین سیاره جهان!

ازیریس، سیاره‌ای که شما را جوان مرگ می‌کند!

حتما برایتان سوال است که چگونه یک سیاره می‌تواند کسی را جوان‌ مرگ کند؟ باید بگوییم هر یک سال این سیاره مصادف به سه روز و نصف زمین است؛ اما قسمت ترسناک اینجاست که حتی اگر بتوانید بعد از 159 سال نوری خود را به این سیاره برسانید خواهید دید همه چیز در این سیاره در حال ذوب شدن است! در واقع این سیاره یک ماگمای کروی‌شکل مدام در حال سوختن است!

مطلب پیشنهادی:  بهترین راه های افزایش تمرکز

سیاره Gliese 436-b یکی از ترسناک ترین سیاره های جهان

نام این سیاره را نغمه آتش و یخ گذاشته‌اند. شاید عجیب به نظر برسد؛ اما یخ‌های این سیاره مدام در حال سوختن هستند چراکه دمای این سیاره درست مانند یک کوره آتش است. پس چگونه بازهم یخ دارد؟ در حقیقت چگالی یخ‌های این سیاره بسیار بالاتر از یخ‌های روی زمین است به همین دلیل حتی در شدیدترین وضعیت جوی ذوب نمی‌شوند! سطح این سیاره مملو از یخ و زیر یخ‌ها کوره آتش است!

سیاره COROT exo-3b سیاره‌ای که در آن تجزیه خواهید شد

سیاره COROT exo-3b سیاره‌ای که در آن تجزیه خواهید شد

یکی دیگر از ترسناک ترین سیاره های جهان سیاره کوروت است. این سیاره مانند مشتری مملو از گاز است؛ اما چگالی گاز آن 20 برابر بیشتر از مشتری است و همین سبب شده که جرم اجسام در آن 50 برابر زمین باشد. یعنی اگر شما 80 کیلو باشید روی این سیاره وزن شما 4000 کیلوگرم خواهد بود و این یعنی عملا توانایی تکان خوردن را نخواهید داشت! فشاری که این سیاره به جسم شما وارد می‌کند در کسری از ثانیه شما را پودر خواهد کرد!

یک نظر

  1. همراه با شما

    14 فروردین 1403 در 1:54 ب.ظ

    مطالبتان مفید جذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …