رپورتاژآگهی

هنر چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری با چند روش کاربردی و ساده

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از دغدغه‌های مهم هنگام دکوراسیون خانه‌های کوچک، نحوه چیدمان مبلمان است؛ به نحوی که تعداد مبل دلخواه در فضای نه چندان بزرگ پذیرایی جا شود و در عین حال، رفت و آمد را مشکل نکند.
چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری کار چندان دشواری نیست؛ به شرط اینکه روش‌های کاربردی آن را بلد باشید. در این مقاله به چند راهکار برای چیدن مبل در پذیرایی‌های کوچک 30 متری می‌پردازیم تا از فضای دنج خانه‌تان، حداکثر استفاده را ببرید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چیدمان L شکل مبل؛ بهترین روش برای چیدمان سالن پذیرایی 30 متری

قاعده اصلی درباره چیدمان L شکل مبل این است که بزرگ‌ترین مبل را جلوی بزرگ‌ترین دیوار خانه قرار دهید و مابقی مبل‌های تک یا دو نفره را کنار آن بگذارید. با این مدل چیدمان مبل، فضای کافی برای دیگر المان‌های دکوراسیون خواهید داشت و ضمن اینکه در این حالت فرش طرح پتینه بیشتر به چشم می‌آید؛ زیرا وقتی مبلمان کاملا کنار دیوار گذاشته شوند، احتمالا فقط پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرند و بیشتر فرش، نقطه کانونی پذیرایی شما باشد.

در‌صورتی‌که چیدمان L شکل را برای مبل‌ها انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم برای صرفه‌جویی در فضا تلویزیون را، به جای استفاده از میز، روی دیوار مقابل مبل نصب کنید.

چیدمان U شکل مبل؛ دکوراسیون زیبا و دوستانه پذیرایی 30 متری

در برخی موارد تعداد مبل‌ها بیشتر از آن است که بتوانید آن‌ها را به شکل L در پذیرایی قرار دهید. همچنین بعضی از مبل‌ها طراحی گردی دارند و چاره‌ای جز چیدن آن‌ها به شکل U ندارید. این مدل چیدمان نیز مناسب فضاهای کوچک و پذیرایی‌های 30 متری بوده و به ویژه برای کسانی که می‌خواهند فضای دنج و صمیمانه‌ای به وجود آورند، ایده‌آل است.

نکته مهم درباره چیدمان مبل U شکل اینکه مبل‌ها باید به نحوی چیده شوند که پشت آن‌ها به سمت در ورودی نباشد. ترکیب این نوع چیدمان با میز کوچکی در میانه مبل‌ها و همچنین استندهای گل بزرگ در پشت مبل و کنار دیوار، همه آن چیزی است که برای هر چه بیشتر حرفه‌ای شدن دکوراسیون نیاز دارید.

چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

چیدمان خطی مبل؛ بهترین ایده برای چیدمان مبل جلوی آشپزخانه

بعضی افراد سبک دکوراسیون‌های مینیمال را بیشتر می‌پسندند و به همین دلیل، به دنبال راهی برای دیزاین خانه با کمترین تعداد مبلمان هستند تا فضای خلوتی داشته باشند. در این حالت که تعداد مبل‌ها کم است، احتمالا چیدمان خطی بهترین گزینه برای شما باشد. ضمن اینکه با این نوع چیدمان، فضای پذیرایی بزرگ‌تر از آنچه هست، به نظر می‌رسد. به این منظور، یک دست مبل را به صورت خطی مقابل دیوار روبه‌روی آشپزخانه بچینید و فرش مستطیل شکلی را جلوی آن بیاندازید تا پذیرایی جذاب‌تر شود. اگر بودجه محدودی دارید و در عین حال فرشی با کیفیت بالا می‌خواهید، انواع فرش هریس قیمت نسبتا معقولی دارد و کیفیت آن‌ها نیز تضمین‌شده است.

چیدمان موازی؛ بهترین راه برای چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل به‌صورت موازی ایده دیگری است که می‌توانید در پذیرایی 30 متری خود اجرا کنید و به ویژه برای زمانی که مبل هفت نفره دارید، مناسب است. در این حالت، ابتدا باید نقطه کانونی پذیرایی را تعیین کنید. نقطه کانونی به قسمتی از دکوراسیون خانه گفته می‌شود که در نگاه اول، نظر بیننده را به خود جلب می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون پاییزی با 10 گیاه آپارتمانی خوش رنگ + ویدئو

برای مثال در چیدمان‌های موازی مبلمان هفت نفره، شومینه یا تلویزیون می‌تواند نقطه کانونی پذیرایی باشد. به این صورت که این المان‌ها باید در راس مبل‌هایی که به‌صورت موازی روبه‌روی هم چیده می‌شود، قرار گرفته باشند. در چیدمان موازی مبل در پذیرایی 30 متری نیازی نیست که مبل‌ها را به دیوار بچسبانید و در عوض می‌توانید آن‌ها را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید و در صورت امکان، فضای موجود را با کنسول یا گلدان‌های بلند با گل طبیعی پر کنید.

نکات مهمی که برای چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری باید رعایت کنید!

یکی از اشتباهات رایج برای دکوراسیون خانه‌های کوچک این است که بسیاری گمان می‌کنند هر چه فضای بین مبل‌ها بیشتر بوده و مبلمان از هم دورتر باشند، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در حالی که عکس این موضوع، صادق است. هر مدل چیدمانی که برای مبل‌ها در پذیرایی 30 متری خانه‌تان انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان مبل‌ها به هم نزدیک و از دیوار دور هستند. در واقع جمع کردن مبلمان در مرکز اتاق باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست، دیده شود و ضمن اینکه فضای دنجی برای دورهمی‌ها فراهم می‌کند.

همچنین نکته مهم دیگر این است که هنگام انتخاب مبل، به جای اندازه واقعی مبلمان به وزن بصری آن‌ها توجه کنید. به این معنا که برخی مبل‌ها بیش از حد برای یک پذیرایی 30 متری بزرگ به نظر می‌رسند اما با توجه به رنگ روشنی که دارند، برای فضاهای کوچک قابل استفاده هستند. به‌طورکلی رنگ‌های روشن برای پذیرایی‌های کوچک گزینه بهتری محسوب شده و علاوه‌بر این باعث می‌شوند فرش‌های زیبای پذیرایی بیشتر به چشم بیایند.

چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

زیباترین فرش‌ها برای پذیرایی 30 متری را از فرش کوروش بخرید

در این مقاله 4 روش چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری را معرفی کردیم و گفتیم هر راهکار مناسب چه کسانی است. همچنین در انتها نکاتی را برای حرفه‌ای‌تر شدن دکوراسیون پذیرایی‌های کوچک یادآوری کردیم که رعایت آن‌ها باعث می‌شود دیزاین و طراحی داخلی خانه‌تان چند سر و گردن از بقیه خانه‌ها بالاتر باشد. علاوه‌بر مبلمان، رنگ، طرح، ابعاد و البته کیفیت فرش نیز نقش مهمی در جذابیت بصری پذیرایی‌های کوچک دارد.

برای تهیه بهترین فرش‌های مناسب خانه‌های کوچک، پیشنهاد ما فرش کوروش است که به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده فرش ماشینی در ایران، محصولات متنوعی در رنگ‌ها و طرح‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌کند. همه فرش‌های تولید شده توسط این مجموعه کیفیت تضمین شده‌ای دارند و نمونه آن‌ها را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

تعداد کلمات مطلب: 903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های طراحی شیک و کاربردی اتاق خواب کودک

طراحی اتاق خواب کودک می‌تواند یک فرآیند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. با کمی خلاقیت، می‌…