جاهای دیدنی خرمشهر، از جزیره مینو تا قصر شیخ خزعل!

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرمشهر، شهری که زمانی می‌نوشتند با وضو به آن وارد شوید بس که خون شهیدان خیابان‌ها آن را گلگون کرده بود، حالا یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که سفر به آن و دیدن مردمان خونگرمش هر کسی را مجذوب می‌کند.
جاهای دیدنی خرمشهر

در تصور خیلی از مردم خرمشهر هنوز هم یک شهر جنگ‌زده است در حالی که جاهای دیدنی خرمشهر چنان زیبایی و تماشایی هستند که هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این نقطه ایران می‌کشانند. همراه دلتامگ با چند مورد از زیباترین جاذبه‌های این شهر جنوبی آشنا شوید.

جزیره مینو، یکی از جاهای دیدنی خرمشهر

جزیره مینو همان‌طور از که نامش پیداست همچون بهشت و مینو زیبا و دلرباست. جزیره‌ای مملو از نخلستان‌های زیبا که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید؛ ولی نخل‌های سوخته آن زخم‌های به‌جامانده از جنگ را به یاد شما می‌آورد. این نخلستان‌های انبوه در فصل خاصی از سال میزبان پرندگان مهاجر می‌شود؛ پرندگانی که با حضور خود بر زیبایی این جزیره می‌افزایند.

مسجد جامع خرمشهر، بارزترین یادگار جنگ

مسجد جامع خرمشهر، بارزترین یادگار جنگ

شاید باورتان نشود مسجدی که در طول جنگ تحمیلی 40 درصد تخریب شد، گلدسته‌های آن فروریخت و گنبد بزرگ آن بر اثر توپ دشمن منهدم شد، حالا یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی خرمشهر است که با 120 سال قدمت و با دیدن آن همه فاجعه هنوز هم سرپا مانده است. در این مسجد با نمای آجری حدود هزار مترمربع کاشی منقش به آیات خشتی و ۷۷۰ مترمربع کاشی‌کاری معرق وجود دارد.

اروندرود یکی از زیباترین جاهای دیدنی خرمشهر

اروندرود یکی از زیباترین جاهای دیدنی خرمشهر

اروندرود، همان رود خروشان زیبایی است که سرچشمه‌اش کارون و پیش از آن دجله و فرات است. این رودخانه که خرمشهر را به دنیای بیرون از ایران وصل کرده است 190 کیلومتر طول دارد و در نهایت به خلیج‌فارس می‌ریزد. در این رود کشتی‌ تفریحی خرمشهر منتظر گردشگران است تا آن‌ها را به یک گردش عالی در دل دریا ببرد.

مطلب پیشنهادی:  سفر به بهشت استان اصفهان!

قصر شیخ خزعل معروف به قصر فیلیه

قصر شیخ خزعل معروف به قصر فیلیه

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی خرمشهر با قدمتی تاریخی قصر شیخ خزعل است که توسط شیخ خزعل معروف به حاکم خوزستان در سال 1917 ساخته شد. مساحت این قصر 788 مترمربع است و در کنار نهر فیلیه محمره قرار گرفته است. این بنا یادگاری از دوران قاجار است که در زمان خود بسیار باشکوه و باعظمت بوده و مردم برای تفریح به آنجا می‌رفتند.

اسکله قایق‌رانی یکی از تفریحات عالی خرمشهر

اسکله قایق‌رانی یکی از تفریحات عالی خرمشهر

یکی دیگر از جاهای دیدنی خرمشهر که در آن تفریحات عالی و بی‌نظیری برای گردشگران در نظر گرفته شده است، اسکله قایق‌رانی آن است. این اسکله که در منطقه کوتشیخ قرار دارد یکی از پرترافیک‌ترین اسکله‌های رودخانه کارون است. اگر قصد سفر به جنوب ایران و خوزستان را دارید به یاد داشته باشید که بازدید از جاهای دیدنی شوشتر هم می‌تواند برای شما بسیار جذاب و حیرت‌انگیز باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    4 فروردین 1403 در 11:14 ق.ظ

    عاشق آبادان وخرمشهرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

۳ راه برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر یکی از خواسته‌های افراد است که همواره با آن روبه‌رو می‌شوند. ای…