5 شرط لازم برای رشد انفجاری گل برگ بیدی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک گل زیبا و مقاوم هستید که در زمان مسافرت از سالم ماندن آن مطمئن باشید، گل برگ بیدی انتخاب بسیار خوبی است به شرط آنکه به چند نکته در نگهداری گیاه توجه کنید.
نحوه آبیاری برگ بیدی

برگ بیدی جزو گیاهان سریع‌الرشد است که ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ این گیاه از رشد بسیار خوبی برخوردار است؛ به گونه‌ای که اگر شرایطی محیطی خوبی برای آن فراهم باشد هر هفته 2 سانتی‌‍متر رشد می‌کند. برگ بیدی جزو گیاهان آپارتمانی گلدار است و گل‌های آن به رنگ صورتی، سفید یا بنفش است؛ این گیاه با برگ‌های آویز خود می‌تواند دکوراسیون خانه شما را بسیار خاص و منحصر به فرد کند؛ اگر دوست دارید شاهد رشد و شادابی بیشتر الین گیاه باشید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه شوید.

شرایط نگهداری انواع برگ بیدی

لازم به ذکر است که این گیاه در دسته گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نیز قرار می‌گیرد؛ بنابراین با قرار دادن این گیاه در اتاق خواب خود، می‌تواند خوابی آرام را به خودذ هدیه دهید. برای آنکه گیاه از رشد خوبی برخوردار باشد، لازم است به چند نکته مهم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

نحوه آبیاری گل برگ بیدی

این گیاه انواع مختلفی چون برگ بیدی مینیاتوری، برگ بیدی رونده و گل برگ بیدی سبز و بنفش را دارد که هر یک زیبایی مخصوص به خود را دارند؛ برای آنکه گیاه همواره رشد بهتری داشته باشد، لازم است که خاک آن را همچنان مرطوب نگه دارید؛ بهترین زمان آبیاری برگ بیدی در قفص تابستان هفته‌ای یکبار و در فصل زمستان ماهی یکبار است. یکی از مهم‌ترین علت برگ ندادن برگ بیدی بنفش و یا به عبارت دیگر از بین رفتن گیاه، آبیاری بیش از حد است؛ با توجه به اینکه این گل جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است، باید هنگامی به آن آب دهید که خاک کاملا خشک شده باشد.

برگ بیدی

نور

نور برای این رشد این گیاه بسیار مهم است؛ بنابراین اگر می‌خواهید گلدان پرپشتی داشته باشید، بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد؛ اگر بعد از خرید این گل شاهد کمرنگ شدن رنگ برگ‌های آن شده‌اید، مهم‌ترین علت آن، نرسیدن نور کافی به گیاه است؛ البته لازم به ذکر ست که نور زیادی هم سبب سوختن برگ‌های آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  مهمترین روش درمان کم خونی با تغذیه

دما و رطوبت مناسب برای برگ بیدی

بهترین دما برای گونه‎‌‌های مختلف این گیاه بین 18 الی 23 درجه است؛ اما در دمای بیشتر نیز گیاه می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، اما به این کنته توجه داشته باشید اگر دما کمتر از 10 درجه باشد، احتمال دارد رنگ برگ‌ها تغییر کرده و یا آسیب ببینند.

کود مناسب برای رشد گیاه برگ بیدی

یکی دیگر از مزیت‌های این گیاه آپارتمانی مقاوم این است که نیازی به کوددهی مداوم ندارد؛ اما برای آنکه رشد گلدان شما چند برابر شود، می‌توانید هر دو ماه یکبار از کود محلول در آب استفاده کنید؛ برای این منظور لازم است که کود را از گل‌فروشی‌ها تهیه کرده  و مقداری از آن را با نصف لیوان آب رقیق کرده و به گیاه بدهید؛ توج داشته باشید در کوددهی به گیاه زیاده‌روی نکنید؛ چرا که باعث از بین روفتن طرح‌های ظریف سطح برگ‌ها می‌شود. علاوه بر آن به این نکته توجه داشته باشید که هرگز کود را به خاک خشک اضافه نکنید و حتما قبل از کوددهی کمی خاک را آبیاری کنید؛ به خصوص اگر از کود جامد استفاده می‌کنید.

برگ بیدی

هرس کردن

برگ بیدی گیاهی با رشد سریع و متداوم است، به طوری که می‌تواند در مدتی کوتاه به گیاهی کاملا بد قیافه، ضعیف و علف مانند تبدیل شود. بریدن ساقه‌ها از محل رشد، ظاهر نامرتب گیاه را ازبین برده و به پر شاخ و برگ‌تر شدن گیاه کمک می‌کند. حداقل 25 درصد ساقه‌ها را مرتبا هرس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…