پاک کردن انواع لکه مبل در خانه با کمترین هزینه

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با نزدیک شدن به عید نوروز، بسیاری از ما دوست داریم که تمام وسایل خانه بدون لک و کثیفی باشند، اگر شما هم دوست دارید لکه مبل خود را به راحتی از بین ببرید، همراه ما باشید.
پاک کردن لکه مبل

لکه مبل یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما هنگام نظافت خانه با آن مواجه می‌شویم؛ این مشکل در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند بیشتر است؛ در چنین شرایطی برای پاک کردن لکه مبل لازم نیست که حتما آن را بشویید؛ روش‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توانید انواع لکه مبل را از بین ببرید؛ برای آشنایی با این ترفندها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چگونه لکه مبل را تمیز کنیم؟

بسیاری از ما می‌دانیم که از بین بردن لکه روی مبل مخمل بسیار متفاوت‌تر از مبل با جنس چرمی است؛ به همین دلیل برای آنکه آسیبی به بافت مبل وارد نشود، لازم است که از لکه‌بر مناسب برای پاک کردن مبل با جنس‌های مختلف استفاده کنیم. به همین دلیل نمی‌‌توان از یک روش مشخص را برای پاک کردن لکه مبل با جنس‌های متفاوت استفاده کرد؛ در ادامه با انواع روش‌های لکه‌بری مبل آشنا شوید.

پاک کردن لکه مبل

پاک کردن لکه مبل پارچه‌ای

مبل‌های پارچه‌ای امروزه جزو یکی از پرکاربردترین مبلمانی است که خریداری می‌شود و طرفداران بسیاری دارد؛ بهترین روش برای از بین بردن لکه، استفاده از جوش شیرین است؛ در این روش از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین، لازم است که قبل از استفاده حتما سطح مبل را با جاروبرقی و پارچه به خوبی گردگیری کنید.

سپس در یک ظرف مناسب مقداری جوش شیرین، آب و سرکه را به خوبی مخلوط کنید؛ خاصیت اسیدی سرکه و جوش شیرین باعث می‌شود تا سرسخت‌ترین لکه‌ها هم از بین برود. هنگام از بین بردن لکه روی مبل پارچه ای، بهتر است که محلول به دست آمده را روی قسمتی از مبل که در معرض دید نیست امتحان کرده، و در صورتی که آسیبی به مبل وارد نشد آن را با استفاده از پارچه تمیز روی تمام سطح لکه پخش کنید؛ در نهایت بعد از گذشت 15 دقیقه لکه را با پارچه پاک کرده و مبل را به خوبی خشک کنید.

پاک کردن لکه آب روی مبل پارچه ای

یکی از معایب مبل پارچه‌ای این است که لکه آب به خوبی روی آن مشخص است و ظاهر مبل را زشت می‌کند؛ در این روش ساده‌ترین راه برای از بین بردن لکه آب روی مبل، استفاده از آب مقطر است؛ روی یک پارچه تمیز مقداری آب مقطر ریخته و آن را روی لکه مبل بکشید؛ در صورتی که لکه از بین نرفت می‌توانید از ترکیب الکل و نمک استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری نمک روی قسمت لکه شده بریزید و بعد یک قاشق الکل را به آن اضافه کنید و در نهایت با یک دستمال تمیز به خوبی لکه را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  9 راز عجیب درباره اقیانوس ها که شما را شگفت زده می‌کند

پاک کردن لکه مبل

تمیز کردن لکه خودکار از روی مبل

پاک کردن لکه مبل که پر از خطوط جوهر است، جزو دغدغه بسیاری از خانم‌هایی است که فرزند کوچک دارند؛ اما جای نگرانی نیست چرا که با ساخت یک لکه بر قوی که آسیبی به بافت مبل هم وارد نمی‌کند، به راحتی می‌توانید رد جوهر را از بین ببرید. برای این منظور ابتدا درون یک ظرف مناسب مقداری آمونیاک و گلیسیرین را ترکیب کرده و با یک اسفنج تمیز روی لکه خودکار بکشید و در نهایت با یک پارچه نمدار آن را تمیز کنید؛ لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این ترکیب، آن را روی قسمتی از مبل امتحان کنید؛ چرا که ممکن است کمی رنگ پارچه مبلتان تغییر کند.

پاک کردن لکه مبل

از بین بردن جای سوختگی روی مبل

برای بسیاری از ما پیش آمده که بعد از برگزاری یک مهمانی یا تولد، شاهد سوختگی قسمتی از پارچه مبل خود بوده‌ایم؛ در این شرایط اگر سوختگی بسیار عمیق نباشد، به راحتی می‌توانید با چند حرکت جای سوختگی را از بین ببرید؛ برای پاک کردن لکه مبل در این روش، آب اکسیژنه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد؛ در صورتی که آب اکسیژنه در دسترس ندارید، می‌توانید یک حبه قند را روی محل سوختگی بکشد تا زردی و رد سوختگی به طور کامل از بین برود؛ لازم به ذکر است اگر پارچه رومبلی شما از جنس الیاف مصنوعی است، می‌توانید از آبلیمو برای از بین بردن لکه مبل استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 660

یک نظر

  1. ناشناس

    25 بهمن 1402 در 4:46 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…