اکسیر جوانی؛ معجزه‌ای که در بدن انسان کشف شد!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از زمانی که بشر پایش را روی زمین نهاده تا همین امروز، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایش جلوگیری از پیری و مرگ بوده است! بشر همیشه در جست‌وجوی اکسیر جوانی زمین را درنوردیده یا با تکنولوژی‌های نوین سعی در خلق چیزی به این نام داشته است.
اکسیر جوانی

اکسیر جوانی شاید روزگاری رویایی بود که کیمیاگران افسانه‌ها را برای یافتن آن دنبال می‌کردند؛ اما امروز یک واقعیت علمی است که دانشمندان در تلاش برای اثبات آن هستند. همراه دلتامگ با رویای دیرینه انسان آشنا شوید.

اکسیر جوانی چیست؟

اکسیر جوانی مفهومی است که معمولا به مواد یا فرآورده‌هایی گفته می‌شود که به‌عنوان راهی برای جلوگیری از پیری و افزایش طول عمر استفاده می‌شوند. همچنین این اصطلاح تمام محصولات و روش‌های مختلف تغذیه‌ای، ورزشی، گیاهان دارویی یا فرآورده‌های شیمیایی که باعث بهبود جوانی و سلامت عمومی افراد می‌شود، اشاره دارد. با این حال علم پزشکی به‌تازگی مدعی شده که سلول‌های T اصلاح‌شده ژنتیکی می‌توانند به عوامل ضد پیری تبدیل شوند.

قویترین اکسیر جوانی چیست؟

پژوهشگران آزمایشگاه کلد اسپرینگ هاربر به‌تازگی ادعا کرده‌اند که هرچند اکسیر جوانی در باستان در پس افسانه‌ها و رازها مخفی شده بود و یابندگان آن سفرهای ماجراجویانه و پرخطری می‌رفتند؛ اما در واقع این عنصری است که درون بدن ما مخفی شده است و به آن سلول‌های T گفته می‌شود.

اکسیر جوانی چیست؟

سلول‌های T چگونه می‌توانند اکسیر جوانی باشند؟

این تیم دریافته است که سلول‌های T که نوعی از گلبول‌های سفید خون هستند، هنگامی که به‌صورت ژنتیکی اصلاح شوند، به عوامل ضد پیری تبدیل می‌شوند. در حقیقت این دانشمندان معتقدند که سلول‌های T را می‌توان با اصلاح ژن جوری تربیت کرد که به سلول‌های پیرتر حمله کرده و آن‌ها از بین ببرند. سلول‌هایی که تکثیر را متوقف می‌کنند و با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن ارتباط دارند.

مطلب پیشنهادی:  تنفس مصنوعی در خانه با روش‌های ابتدایی

با فقط یک دوز اکسیر تا ابد جوان بمانید!

که ویژگی شگفت‌انگیز در مورد سلول‌های CAR T این است که تنها با یک درمان در اوایل دوران زندگی می‌توانند تاثیر طولانی‌مدتی داشته باشند. این دوز واحد می‌تواند در مقابل مشکلات سلامتی مانند چاقی و دیابت که معمولا در اواخر عمر ظاهر می‌شوند نیز برای انسان محافظت ایجاد کند.

با فقط یک دوز اکسیر تا ابد جوان بمانید

سخن پایانی

نکته جالب درباره سلول‌های T که حالا به‌عنوان اکسیر جوانی معرفی شده‌اند وجود دارد این است که این سلول‌ها از سال 2017 برای درمان انواع سرطان‌های خون مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این در حالی است که سازمان غذا و دارو امریکا از این سلول‌ها با نام سلول‌های معجزه‌گر نیز یاد کرده و صحت این واقعیت را نیز تایید کرده است. این‌گونه که پیداست بشر راهی که اجدادش رفته‌اند را تکمیل کرده و بالاخره به راز عجیب اکسیر جوانی پی برده و پرده از این افسانه برداشته است. حالا که بشر توانسته حتی هواپیمای مافوق صوت بسازد که در یکچشم برهم زدن دنیا را طی کند پس حتما می‌تواند راز تا ابد جوان ماندن را هم دریابد و از پیری جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…