جاهای دیدنی کلیبر؛ از بهشت آینالو تا قلعه بابک

3
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد به یکی از بکرترین جنگل‌های ایران سفر کنید و گوزن‌های زیبای ایرانی را از نزدیک ببینید؟ دوست دارید در یک سفر تفریحی به قلب تاریخ ایران هم سری بزنید؟ دوست دارید قلعه سردار پرآوازه ایران، بابک خرمدین را از نزدیک ببینید؟
جاهای دیدنی کلیبر

جاهای دیدنی کلیبر به بهشت گمشده آذربایجان شرقی معروف است. اینجا نه‌تنها قدم زدن در دل جنگل‌های ارسباران روح و جان شما را تازه می‌کند؛ بلکه حتی با جاذبه‌های تاریخی خود، شما را به دل داستان‌های کهن ایرانی می‌برد. با دلتامگ سفری به دل بهشت جادویی شمال شرق ایران داشته باشید.

آینالو، تکه جدا شده بهشت

دلتان می‌خواهد کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری ایران را ببینید؟ تابه‌حال گوزن مرال ایرانی را از نزدیک دیده‌اید؟ منطقه محافظت شده آینالو محل زندگی 17 گونه جانوری کمیاب است. در میان جاهای دیدنی کلیبر آینالو واقعا یک تکه از بهشت است. هرچه در دل این منطقه محافظت شده بیشتر پیش بروید، شگفتی‌های بیشتری خواهید دید. بهشتی که در بیشتر ایام سال مملو از مه و ابر غلیظ است و شما را به بهترین سفر عمرتان دعوت می‌کند.

جنگل های ارسباران کلیبر، زیبایی بی‌نظیر خلقت

در مورد جنگل‌های ارسباران بسیار شنیده‌اید؛ اما این جنگل‌ها در کلیبر رنگ و بوی دیگری می‌گیرند. ساختار این جنگل‌ها شباهت بی‌نظیری به جنگل‌های هیرکانی دارد. جالب است بدانید که 70 هزار هکتار از اراضی ارسباران به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده است.

آینالو، تکه جدا شده بهشت

قلعه بابک، جاذبه تاریخی کلیبر

یکی از جاهای دیدنی کلیبر که با قدمت و شهرت خود این منطقه را خاص‌تر کرده است، قلعه بابک است. آیا شخصی هم هست که بابک خرمدین نامدارترین سردار ایرانی را نشناسد؟ بابک خرمدین به همراه یارانش در این دژ کهن 20 سال با لشکریان عرب جنگید، به آن‌ها شبیخون زد و بارها آن‌ها را شکست داد.

برج سنگی قارلوجا یکی از جاهای دیدنی کلیبر

یکی از جاذبه‌های تاریخی‌ای که در منطقه کلیبر می‌توانید ببینید، برجی آجری متعلق به قرن هفتم تا هشتم هجری است که در دوره صفوی نیز دوباره مورد مرمت قرار گرفته است. این برج کوتاه هشت‌ضلعی با استفاده از سنگ‌های تراش معمولی ساخته شده و سرداب زیر آن احتمالا مدفن یکی از بزرگان ایلخانان مغول است.

مطلب پیشنهادی:  وکس کردن صورت در خانه

قلعه های تاریخی کلیبر

مجموعه آب درمانی متاللی، جاذبه متفاوت کلیبر

جاهای دیدنی کلبیر تنها در جاذبه‌های تاریخی، طبیعت منحصربه‌فرد، جنگل‌های زیبا و حیوانات کم‌نظیر خلاصه نمی‌شود. این منطقه مجموعه کاملی از هر چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. در کلیبر حتی چشمه‌های آب درمانی نیز وجود دارد که به‌خصوص برای بهبود درد مفاصل بسیار مفید هستند. این مجموعه را به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آب درمانی کشور می‌شناسند.

بهترین زمان سفر به کلیبر چه موقع است؟

برای سفر به جاهای دیدنی کلیبر شاید فصل بهار و تابستان به نظر شما بهتر باشد؛ اما زمستان این منطقه، زمانی که برف هم جاده‌ها را فرامی‌گیرد، می‌تواند تصاویری را در مقابل چشمان شما به نمایش بگذارد که در هیچ جای دیگری نخواهید دید.

آینالو

سخن پایانی

در میان جاهای دیدنی کلیبر مکان‌هایی مانند پل‌های خداآفرین، پل شاه عباس، آب گرم قلعه کندی، قلعه پیام، مقبره شاه قاسم و بسیاری مکان دیگر نیز به چشم می‌خورد. سفر به کلیبر با طبیعت زیبا و بکر و فضای مه‌آلود و عجیبی که دارد بدون شک یکی از بهترین مسافرت‌های تمام عمر شما خواهد بود.

تعداد کلمات مطلب: 478

3 دیدگاه

  1. آصف افخمی

    3 بهمن 1402 در 9:34 ب.ظ

    بسیار عالی عالی
    حتما یه سفر برید کلیبر وروستای لاریجان علیا وازآبشار بسیار جذاب آن دیدن کنید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      4 بهمن 1402 در 8:51 ق.ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  2. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 4:28 ب.ظ

    واقعاًخوب وجذّابه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…