هوش مصنوعی اولین قدم خود برای نابودی بشر را برداشت! + ویدیو

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از هوش مصنوعی چه می‌دانید؟ از تهدیدهایی که این هوش برای دنیا و بشریت خواهد داشت چه می‌دانید؟ فکر می‌کنید ممکن است روزی امپراتوری بر کره زمین به دست هوش مصنوعی بیفتد؟ تابه‌حال نام ربات سوفیا را شنیده‌اید؟ می‌دانید این ربات چه جنجال‌هایی را به پا کرده است؟

حتما شما هم درباره هوش مصنوعی زیاد شنیده‌اید. خیلی‌ها از فواید این هوش عجیب و غریب و برتر می‌گویند، خیلی‌ها هم از معایب و تهدیدهایی که ممکن است برای نوع بشر داشته باشد می‌گویند! خیلی‌ها هم چیزی نمی‌گویند تنها از خلقت چنین چیز عجیبی در بهت و حیرت فرورفته‌اند! ربات سوفیا یکی از ربات‌های انسان‌نمای هوش مصنوعی است که جنجال‌های زیادی به پا کرده است! دلتامگ در این مقاله به سراغ این ربات معروف رفته است.

ساده‌ترین تعریف از هوش مصنوعی چیست؟

به زبان خیلی ساده هوش مصنوعی در واقع همان کامپیوتر است که به شکل ربات‌های پیشرفته در حال عرضه به بازار است. ربات‌هایی که گاهی از انسان هم انسان‌تر هستند! هرچه که در دنیای تکنولوژی جلوتر می‌رویم قدرت هوش مصنوعی نیز افزایش می‌یابد. او توانایی یادگیری و تجزیه و تحلیل داده‌های فراوانی در کسری از ثانیه را دارد. یکی از معروف‌ترین هوش‌های مصنوعی رباتی است به نام سوفیا که انسان‌نما است. این ربات در چند سال گذشته بسیار بحث‌برانگیز رفتار کرده است.

ساده‌ترین تعریف از هوش مصنوعی چیست؟

ربات سوفیا کیست؟

سوفیا رباتی است که در سال 2016 فعال شد و توسط شرکت هنگ‌کنگ رباتیک هانسون به دنیا معرفی شد. این ربات در شهر آستین در ایالت تگزاس امریکا متولد شد. سوفیا تا به امروز در برنامه‌های مختلفی شرکت کرده و یکی از معروف‌ترین برنامه‌هایی که در آن شرکت کرده و بسیار پر سر و صدا بوده، برنامه جیمی کیمل بوده که در آن شوخی‌هایش بسیار جنجال‌برانگیز شده است. جالب است بدانید که این ربات تنها رباتی است که توانسته تابعیت یک کشور را کسب کند. عربستان صعودی در سال 2017 به ربات سوفیا تابعیت این کشور را داد.

مطلب پیشنهادی:  اطلاعات کامل درباره بروکر آی اف سی مارکتس یا آی اف سی مارکت

آیا ربات سوفیا خطرناک است؟

از زمانی که این ربات به دنیا معرفی شده و در برنامه‌ها مختلف شرکت کرده است، بحث‌های جنجال‌برانگیزی نیز داشته است؛ مثلا تهدید ربات سوفیا در مصاحبه‌اش با CNBC یکی از مصاحبه‌های ترسناکش بود. او گفته بود انسان‌ها را نابود خواهد کرد؛ چراکه انسان‌ها با یکدیگر نامهربان و بی‌انصاف هستند.

حرف ترسناک ربات سوفیا در برنامه جیمی کیمل نیز بسیار شوکه کننده بود. او در این برنامه پس از یک بازی به جیمی گفت: شاید این اولین قدم برای نابودی انسان باشد! در حال حاضر سوفیا می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد، در گفتگو شرکت کند و حتی احساسات خود را ابراز کند.

هوش مصنوعی

آیا باید از حرف‌های سوفیا ترسید؟

حقیقت این است که ربات سوفیا ذاتا خطرناک نیست و هنسون هنگام خلق سوفیا گمان می‌کرد که روزی می‌تواند همراه مناسبی برای سالمندان در خانه‌های سالمندان باشد و حتی به درمان یا تحصیل کمک کند. با این وجود افراد بزرگی مانند ایلان ماسک باور دارند که این ربات بسیار خطرناک است. برخی معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند حتی از صلاح هسته‌ای هم خطرناک‌تر باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    24 فروردین 1403 در 7:34 ب.ظ

    خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…