این مدل جواهرات نصف قیمت هستند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از گران‌بهاترین فلزات جهان طلا است که خانم‌ها علاقه بسیار زیادی به خرید آن دارند. این فلز گران‌بها خرید و فروش و همچنین بازار پررنقی نیز دارد که برای خرید آن باید نهایت دقت خودتان را به‌کار ببرید.
شناخت جواهرات نصف قیمت

شناخت جواهرات نصف قیمت به همه افراد کمک می‌کند تا در خریدهای خود صرفه‌جویی کرده و یک طلای زیبا و فاخر خریداری کنند. این مدل جواهر برای عروس‌ها بسیار مناسب بوده و جلوه خاصی را به آن‌ها می‌بخشد. همراه دلتامگ باشید تا شما را با این مدل جواهر آشنا کنیم.

شناخت جواهرات نصف قیمت

امروزه در جهان و صنعت طلا و جواهر از سنگ‌های طبیعی و دست‌ساز مختلفی استفاده می‌شود. قیمت این جواهرات باتوجه‌به نوع سنگی که دارند متفاوت بوده و دارای رنج قیمت هستند. سنگ زیرکونیا توسط انسان ساخته شده و ظاهری شبیه به الماس دارد.

شفافیت و وضوح عالی و بی‌نقص این سنگ شباهت آن را به الماس بسیار زیاد کرده است و امروزه فروشگاه‌های مختلف به‌جای استفاده از الماس‌های سفید و درجه یک از سنگ زیرکونیا استفاده می‌کنند. این جواهرات از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با الماس‌ها ندارند؛ اما قیمت آن‌ها نصف قیمت جواهرات با الماس واقعی است. در جواهرات نصف قیمت از این نوع سنگ استفاده شده است که طرف‌داران خاص خودش را دارد.

اما توجه شود که سنگ کوبیک زیرکونیا با الماس متفاوت است. سنگ کوبیک ‌زیرکونیا در محیط آزمایشگاهی ساخته شده و بنابراین دارای قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به الماس است. قیمت پایین و زیبایی بالای این سنگ موجب شده است تا در ساخت طلا و جواهر مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

سنگ کوبیک زیرکونیا چیست؟

سنگ کوبیک زیرکونیا یا Cubic zirconia درخشش و شفافیت زیادی دارد به همین دلیل شباهت زیادی به الماس دارد. اما کوبیک زیرکونیا کریستالی مصنوعی و ساخته دست انسان است. این سنگ بی‌رنگ، سخت و کاملاً بی‌عیب‌ونقص است.

در سال ۱۹۷۶ کوبیک زیرکونیا به دلیل داشتن خواص شبیه الماس تولید شده تا افراد بتوانند با قیمت بسیار پایین جواهرات نصف قیمت را بتوانند تهیه کنند. هزینه کم و دوام بالا از دلایل تولید کوبیک زیرکونیا بودند. زیرکونیا ماده‌ای معدنی و خاص است و به‌عنوان سنگی الماس گونه شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این قنات را جن‌ها و دیوها ساخته‌اند

لازم است بدانید که این سنگ به طور گسترده توسط انسان ساخته شده و به کار برده می‌شود. امروزه تولید مواد شیمیایی و بهره‌برداری از محصولات جدید جایگاه عالی در صنعت مد یافته است.

سنگ کوبیک زیرکونیا چیست؟

تفاوت سنگ کوبیک زیرکونیا با الماس چیست؟

زیرکونیا سنگی است بسیار به الماس شبیه بوده، اما خود الماس نیست. این سنگ دارای ویژگی‌های زیادی است که در الماس وجود دارد؛ اما ارزش اقتصادی بسیار کمتری نسبت به آن دارد. بسیاری از افراد قادر به تشخیص تفاوت بین الماس و زیرکونیای مکعبی نیستند. درواقع تشخیص این سنگ‌ها به ابزارهای خاصی نیاز دارد.

سنگ کوبیک زیرکونیا از جواهرات ارزان‌قیمت و دست‌ساز انسان است؛ بنابراین می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای خرید مخصوصاً خرید عروس باشد. زیرا این جواهرات نصف قیمت جلوه و زیبایی جواهرات اصل را دارند؛ اما قیمتشان بسیار پایین است.

کوبیک زیرکونیا یک بدل شبیه‌سازی‌شده از الماس است. سنگ زیرکونیا ظاهری مشابه الماس دارد، اما در دیگر خواص بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. سنگ الماس از عنصر کربن به دست می‌آید، اما سنگ زیرکونیا از اکسید زیرکونیم در آزمایشگاه ساخته می‌شود؛ بنابراین تولید این سنگ به تولید مواد شیمیایی دیگری وابسته است.

تفاوت سنگ کوبیک زیرکونیا با الماس چیست؟

سخن آخر

امروزه با گران‌شدن طلا و جواهرات کار برای افراد بسیار سخت شده و نمی‌توانند جواهراتی با الماس واقعی و کمیاب را تهیه کنند؛ بنابراین عروس خانم‌ها می‌توانند این جواهرات نصف قیمت که از سنگ زیرکونیا ساخته شده‌اند را تهیه کنند.

تعداد کلمات مطلب: 536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…